טויוטה רוצה לתת טרמפ לחברות היי-טק ישראליות

משלחת בכירים של זרוע איתור הטכנולוגיות של טויוטה תיפגש באמצע יולי עם בכירי חברות היי-טק ישראליות ■ בין הטכנולוגיות שייבחנו: תוכנה לייעול צריכת הדלק וטכנולוגיות לניהול סיכוני נהג

יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , בוחנת אפשרות להשקיע בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות בתחום הרכב, בהן של חברות סטארט-אפ. כך נודע ל"גלובס".

באמצע יולי תגיע לישראל למשך כשבוע משלחת של בכירים מזרוע איתור הטכנולוגיות של טויוטה, הנקראת טויוטה אינפו טכנולוג'י סנטר, כדי לבחון פיתוחים בתחומים שונים ובהם בתחומים של ממשק אדם-מכונה, חישה, תקשורת בין כלי רכב, תקשורת בין רכב לתשתית, אבטחת מידע וביומטריה.

זו אינה הפעם הראשונה שטויוטה בוחנת טכנולוגיות ישראליות, אולם עד כה לא ביצעה השקעות מהותיות. את השידוך בין המשלחת לבין החברות מבצע מכון הייצוא.

טויוטה, החברה-האם, מכרה בשנה שעברה 9 מיליון כלי-רכב בהיקף של 263 מיליארד דולר. טויוטה אינפו טכנולוג'י סנטר מעסיקה כ-200 חוקרים, מהנדסים, ומדענים ונוהגת לעבוד בשלושה שלבים: שלב האיתור, שלב המחקר והתכנון ושלב פיתוח האב-טיפוס בו היא גם עורכת ניסויים בכלי רכב ומעריכה את יכולת יישום הטכנולוגיה ברכב. עם סיום שלושת השלבים, מעבירה החברה את המלצתה והצעתה לחברה-האם בנוגע להטמעת ולשילוב הטכנולוגיות בדגמי הרכב העתידיים של טויוטה.

בין החברות הישראליות גם כאלה שהטכנולוגיות שלהן כבר מצויות בשימוש בתעשיות מתחומים אחרים כגון: מדעי החיים, תקשורת, תוכנה וביטחון פנים. הכוונה של טויוטה היא לבצע את ההתאמות הנדרשות ולשלבן בתעשיית הרכב.

ממכון היצוא נמסר כי הקשר הראשוני עם הזרוע הטכנולוגית של טויוטה בוצע ב-2007 ומאז נפגשו נציגי החברה עם כ-30 חברות ישראליות, ונחתמו שלושה הסכמים לשיתוף פעולה.

החברות עימן ייפגשו אנשי טויוטה הן: רואד-גארד, שפיתחה תוכנה המגדילה את יעילות צריכת הדלק על-ידי חישוב מצב הדרך ותנאי הסביבה; גרין-רואד, לה טכנולוגיות לניהול בטיחות וניהול סיכוני נהג; נצר חיישני תנועה, המפתחת ומייצרת חיישנים המגיבים לשינויים בשדות חשמליים; ננומושן, שפיתחה מנועים אלקטרוניים בגודל מוקטן; Nexense, שיש לה טכנולוגיה בתחום החיישנים שמגיבים לשינויים פיזיים; C-B4, שפיתחה יישומי תוכנה לכלי-רכב בתחום ניטור תהליכי ייצור; Kilolambda, שעוסקת בתקשורת המבוססת על סיבים אופטיים; Ex-Sight , חברת תוכנה המתמחה במערכות זיהוי מדויקות; וקמרו-טק, שפיתחה מכ"ם נייד המסוגל לחדור קירות עבים ולהציג תמונה תלת-ממדית על מסך.

נערכת ליום שאחרי

כחלק מהקשיים של יצרניות הרכב בעולם בעקבות הקריסה בביקוש הצרכנים שהחלה אשתקד, עוברת גם טויוטה שנה קשה. את השנה הפיסקלית (שהסתיימה בסוף מארס) סיימה עם הפסד של 7.7 מיליארד דולר - פי ארבעה מהערכותיה המוקדמות. החברה גם עברה לראשונה מזה 71 שנה להפסד תפעולי, ורמת הייצור שלה היא הנמוכה ביותר מאז 1978.

בהתחשב בקשיים בתחום, הרי שעל החברות להילחם על מובילותן, ולכן הן מחפשות טכנולוגיות שיסייעו להן לייצר כלי-רכב שיקרצו לקהלים צרכניים נרחבים.

החברה משקיעה בייצור כלי רכב בעלי רמת זיהום נמוכה, ולפי הטכנולוגיות שהיא הולכת לבחון, לא רק לרגישים להגנת הסביבה היא קורצת, אלא גם למי שמחפשים הגברת ביטחון בתפקוד הרכב וביכולת להגן על הנוסע במצב משברי בכביש. *