כמה עובדים יש במטאלינק וכמה עזבו את אודיוקודס

בדו"חות החברות מסתתרים עדכונים שעשויים לעניין את המשקיעים, גם אם הם מופיעים אי-שם בעמוד 75 של המסמך

סוף חודש יוני הגיע, ואיתו המועד האחרון שבו החברות הזרות שנסחרות בוול סטריט מחויבות לפרסם את הדו"ח השנתי המלא, ה-20F. הדו"ח מסכם אמנם את השנה הקודמת, אך החברות נוהגות לעדכן בו גם על אירועים שקרו בין סיום השנה למועד פרסום הדו"ח.

רוב החברות הישראליות הגדולות עשו זאת הרבה לפני התאריך האחרון, ולדוגמה טבע וצ'ק פוינט פרסמו את הדו"חות בתחילת מארס, ונייס עשתה זאת בתחילת אפריל. החברות האמריקניות, אגב, מחויבות לפרסם את הדו"ח המלא שלהן (10K) עד סוף חודש מארס.

רגע לפני הדד-ליין, פרסמו את דו"חותיהן ביומיים האחרונים בין היתר החברות מאינד CTI, מטאלינק, טאואר סמיקונדקטור ואופטיבייס, ובדו"חות מסתתרים עדכונים שעשויים לעניין את המשקיעים, גם אם הם מופיעים אי-שם בעמוד 75 של המסמך.

מהדו"ח של מטאלינק למשל עולה שמצבת כוח האדם של החברה הצטמצמה ב-64% בשנת 2008, ובסופה היא העסיקה 83 עובדים בלבד. מטאלינק נוסדה ומנוהלת על-ידי צביקה שוכמן, והיא מספקת שבבים לתקשורת בפס רחב ברשתות אלחוטיות וקוויות. מצבה העגום של החברה בא לידי ביטוי גם בתזרים מזומנים שלילי מפעילות בגובה 23.1 מיליון דולר ב-2008. מטאלינק כבר הודיעה בעבר על קשיי נזילות ודיווחה שהיא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות ופיננסיות הנוגעות לפיתוח העתידי שלה, ובכלל זה גם מכירת החברה או הכנסת משקיע אסטרטגי.

גם בדו"ח הנוכחי היא חוזרת על כך ומעדכנת שלא תוכל לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה, אם לא תשיג מימון נוסף ממקורות חיצוניים עד ספטמבר 2009. נזכיר, כי בית ההשקעות אופנהיימר נשכר על-ידי מטאלינק לשמש לה כיועץ אסטרטגי במאמציה לגייס מימון נוסף, או למצוא אפשרויות אסטרטגיות אחרות.

מי תרם להכנסות אודיוקודס

בדו"ח המלא של ספקית פתרונות התוכנה לבילינג ושירות לקוחות, מאינד , ניתן עדכון בנוגע להליכי הבוררות שהיא מנהלת מול בנק קרדיט סוויס. מאינד השקיעה באג"ח מסוג ARS באמצעות הבנק, ונאלצה למחוק את רוב ההשקעה, קרוב ל-20 מיליון דולר. החברה טוענת שההשקעה בוצעה בניגוד להנחיות שהעבירה לבנק, אך השימוע במסגרת הבוררות שהיה אמור להתקיים ביוני נדחה ל"נובמבר-דצמבר 2009", כך לפי ה-20F.

בעלת המניות הגדולה במאינד היא מוניקה איזינגר, מייסדת ומנכ"לית החברה, שמחזיקה ב-21.9% מהמניות. המשקיע לויד מילר ה-III, שנכנס להשקעה בחברה בשנה שעברה, מחזיק כעת ב-9.1%.

גם הדו"ח של אודיוקודס שפורסם מראה את הירידה במספר העובדים אשתקד. בסוף 2007 העסיקה החברה, המספקת פתרונות להעברת קול על גבי הרשת, 688 עובדים - מתוכם 425 בישראל, ועד לסוף 2008 המספר ירד ל-595 עובדים, 382 מתוכם בישראל. מהדו"ח עולה גם שנורטל, יצרנית ציוד התקשורת שהודיעה על פשיטת רגל, הייתה אחראית ל-14.4% מהכנסות אודיוקודס ב-2008, ירידה לעומת 17% בשנה הקודמת. התלות של החברה בחמשת הלקוחות הגדולים שלה פחתה בשנה זו, והם תרמו 26.3% מההכנסות לעומת 32.8% בשנת 2007.