המזומנים כאן: אפריקה השלימה את מכירת הקניונים למליסרון לפי 1.74 מיליארד שקל

השלמת העסקה למכירת קניון סביונים וקניון רמת-אביב יוצרת לקבוצה תזרים מזומנים של כ-800 מיליון שקל ■ איזי כהן: "יצירת התזרים תסייע לאפריקה לעמוד באתגרים העומדים בפניה בתקופה הקרובה"

המימוש הגדול קורם עור וגידים: אפריקה ישראל הודיעה הבוקר (ד') כי השלימה את מכירת קניון סביונים וקניון רמת-אביב למליסרון שבשליטת משפחת עופר, בהתאם ללוח הזמנים שתוכנן עם חתימת העסקה.

העסקה התבצעה לפי שווי של 1.74 מיליארד שקל, ובמסגרתה נמכרו החזקותיה (73.4%) של אפריקה בקניון רמת-אביב, באמצעות חברת מקרקעי מרכז אביב, והחזקותיה (100%) בקניון סביונים ביהוד.

השלמת העסקה יוצרת לקבוצת אפריקה תזרים מזומנים נטו של כ-800 מיליון שקל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, מסר: "אני מברך על השלמת העסקה, במועד שעליו דיווחה החברה בעת החתימה על מזכר ההבנות. עסקה זו מהווה מימוש מוצלח נוסף של קבוצת אפריקה ישראל, במחיר ראוי ובתשואה נאותה. יצירת תזרים נטו של כ-800 מיליון שקל תתרום להגדלת היתרות הנזילות שבידי החברה ותסייע לה לעמוד באתגרים העומדים בפניה בתקופה הקרובה".

"אני מבקש להודות לצביה לבייב-אלאזרוב", המשיך כהן, "שבמסגרת תפקידה בקבוצה היתה, בין היתר, אחראית על פעילות שני הקניונים. תחת ניהולה של צביה הקניונים שגשגו, קניון רמת-אביב הפך לקניון היוקרתי והמצליח בישראל, ונכסים אלה השיאו ערך רב לבעלי המניות. בנוסף, ברצוני לברך את קבוצת הרוכשים על הגינותם ועל מקצועיותם בניהול המשא-ומתן ובסגירה של העסקה בין שני הצדדים".

ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, מסרה: "מליסרון הופכת היום לחברה מובילה בתחום הקניונים בארץ. הרכישה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ותואמת את האסטרטגיה המסחרית של החברה להעמיק ולהרחיב את פעילותה בתחומי הנכסים המניבים בכלל ובמרכזים מסחריים בפרט. החברה מתכוונת להשביח ולשדרג את הקניונים הקיימים שהם מהטובים בארץ - ובוחנת פרויקטים נוספים".