הזמר קליף ריצ'ארד קיבל צו הריסה לפרגולה שבנה באופן לא חוקי

נבנתה בהשקעה של 30 אלף ליש"ט ■ הוועדה המקומית קבעה כי בכל מקרה היתר בנייה לא היה מוענק

הזמר האגדי קליף ריצ'ארד ביצע בנייה לא חוקית באחוזתו שבדרום-מזרח אנגליה, כשבנה פרגולה בהשקעה של 30 אלף ליש"ט (כ-195 אלף שקל) וביקש עליה אישור בדיעבד. הרשות המקומית דחתה את בקשתו ואמש הוציאה לו צו הריסה, כך לפי פרסומים בעיתונות הבריטית.

ההערכות הן שריצ'ארד בן ה-68 ייאלץ לעמוד פנים אל פנים מול רשויות החוק אם הוא לא ייענה לדרישות הרשות המקומית, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה קבעה כי הפרגולה מעולם לא היתה צריכה להיבנות.

צו ההריסה שהוצא לריצ'ארד מתייחס לפרגולה שהקים באחוזתו שבווירג'יניה ווטר במחוז סארי. את האחוזה בנה ריצ'ארד לפני מספר שנים בסגנון ויקטוריאני בהשקעה של 1.35 מיליון ליש"ט (8.7 מיליון שקל). ההערכות הן שהיום שוויה של האחוזה עומד על 3 מיליון ליש"ט (19.5 מיליון שקל).

ריצ'ארד, שנוהג לשיר לקהל במשחקי הטניס של ווימבלדון ברגעים הגשומים, מכר יותר מ-260 מיליון תקליטים והונו העצמי מוערך בכ-40 מיליון ליש"ט (260 מיליון שקל).

לאחר שהאחוזה היתה מוכנה למגורים חשק ריצ'ארד גם בפרגולה ולשם כך שכר את חברת שרבורן, שמתמחה בפרגולות. לאחר שהושלמה הפרגולה כתב ריצ'ארד מכתב תודה לחברת שרבורן, בו ציין: "מה אני יכול לומר? הפרגולה נראית נהדר. היא נראית הרבה יותר טוב מההדמיה הממוחשבת שהצגתם לי. לא רק שהפרגולה מוסיפה המון לביתי, גם השלמתם אותה בזמן. רב תודות לכולכם".

אולם רק לאחר שהחל ריצ'ארד לחשוב על מכירת ביתו הוא גילה שהיה עליו לבקש על הפרגולה היתר בנייה. בשבוע שעבר פנה סוכן הנדל"ן המייצג את ריצ'ארד לוועדה המקומית שהאחוזה נמצאת בתחום שיפוטה וציין כי יצרן הפרגולות אמר לריצ'ארד כי הפרגולה לא מצריכה היתר בנייה.

הוועדה המקומית קבעה כי בכל מקרה היתר בנייה לא היה מוענק משום שהפרגולה מהווה תוספת לא פרופורציונאלית לאחוזה ששטחה גם כך גדול מאוד.

אחד מחברי המועצה הגיב לבקשותיו של ריצ'ארד תוך ציטוט שמותיהם של חלק משיריו. הוא אמר כי "אם ה-Bachelor Boy יצליח בערעורו על החלטת הוועדה, ייתכן שחברי הוועדה ישירו לו Congratulations".

קליף ריצ'ארד צפוי לערער על החלטת הוועדה המקומית.