צוות מיוחד יגבש תוך שנה מדיניות להסדרת השידורים באינטרנט

כך הודיעו משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין ■ בהודעה שפרסמו שני הגופים צויין כי ההמלצות מתבקשות לנוכח השינויים הטכנולוגיים שהתרחשו בשנים האחרונות

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), חיים גרון, זימן את דורי בן-משה, הארכיטקט הראשי בחברת אלקטל-לוסנט העולמית, להשתתף בישיבת הצוות המקצועי לנושא הסדרת עולם השידורים באמצעות האינטרנט.

מחר (ה') תתקיים הישיבה הראשונה של הצוות בנושא. בן-משה הוא מומחה בנושא ואחראי על ביצוע כל הפרויקטים של אלקטל-לוסנט בעולם.

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה היום (ד') על הקמת צוות מקצועי שיבחן ויגבש מדיניות בנושא עולם השידורים באמצעות האינטרנט.

הצוות קם בהמשך לשימוע שערכה המועצה בנושא, ובראשו יעמדו המנהל הכללי של משרד התקשורת ויו"ר המועצה.

החברים הנוספים בצוות יהיו יגאל לוי, אסף כהן, חנה קובל, דורלי אלמגור ובכיר נוסף מאגף ההנדסה במשרד. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין, תספק את הייעוץ המשפטי לצוות.

בהודעה שפרסם המשרד צויין כי ההמלצות מתבקשות לנוכח השינויים הטכנולוגיים שהתרחשו בשנים האחרונות, ובכלל אלה היכולת להעביר קבצי וידיאו (חוזי) באורך מלא ובאיכות שהולכת ומשתפרת באמצעות רשת האינטרנט הפתוחה - בין בשיטה של חוזי זורם (streaming) ובין בשיטה של הורדה (downloading), כאשר משך זמן ההורדה הצטמצם משמעותית.

סיבה נוספת היא התהוותם של מיזמים חדשים שבמסגרתם יוצעו לצפייה לציבור הישראלי תכני וידיאו על-ידי ספקי שירותים, לרבות באמצעות ציוד קצה הדומה לציוד קצה המסופק לצורך קליטת שידורי הטלוויזיה הקיימים, וכן התפתחויות ברגולציה בתחום זה בעולם, לרבות כניסתה לתוקף של הדירקטיבה האירופאית ("Audiovisual Media Services Directive") בחודש דצמבר 2007.

הצוות יאפיין את השירותים החדשים ויבחן האם וכיצד יש להסדירם, את היקף ההסדרה, את ההגנה על מתחרים חדשים ואת ההשפעה על ההסדרה הקיימת.

הצוות יגיש דו"ח ביניים בתוך חצי שנה ודו"ח מלא בתוך שנה.