בין אנשי העסקים הפועלים בקזחסטן: חזי בצלאל - פותח הדלתות

בצלאל, יו"ר "ישראל-אפריקה הורייזון", התפרסם בעבר כשניהל יחד עם אהוד ברק משא ומתן לרכישת אחזקות בחברה הבורסאית גילת סאטקום ■ בצלאל פעיל מאוד באפריקה, ונחשב לגורם המסייע מאוד בפתיחת דלתות לישראלים בפני השלטונות

בין אנשי העסקים הפועלים בקזחסטן נמצא גם חזי בצלאל, יו"ר "ישראל-אפריקה הורייזון" שהתפרסם בעבר כשניהל יחד עם אהוד ברק משא ומתן לרכישת אחזקות בחברה הבורסאית גילת סאטקום.

בצלאל פעיל מאוד באפריקה, ונחשב לגורם המסייע מאוד בפתיחת דלתות לישראלים בפני השלטונות. לדברי גורמים המכירים את עסקיו מקרוב, בצלאל אינו פעיל באזרבייג'אן אולם בקזחסטאן הוא ושותף מעניקים שירותי מימון לאחת מהקרנות במדינה.

בצלאל סירב בתוקף להתראיין. בעבר הוצמד לו בתקשורת הישראלית הכינוי "סוחר הנשק הישראלי הגדול באפריקה", מה שככל הנראה פגע בו במגעיו עם גורמים שונים בעולם העסקים. בנק, שמולו ניהל בצלאל מגעים לעסקה וכן חברה הנסחרת בנאסד"ק, פצחו בעקבות הפרסומים בישראל בבדיקות נרחבות על הרקע העסקי של בצלאל, בשל חוסר רצונן לקשור את שמן בסחר בעייתי בנשק. לטענת בצלאל הוא כלל אינו עוסק במסחר בנשק, אף שהוא בהחלט סייע לתעשיות ביטחוניות ישראליות לשווק את תוצרתן במקומות שונים בעולם.