טבע משיקה בבלעדיות גלולה למניעת הריון; המכירות השנתיות - 400 מ' ד'

תרומתה הצפויה לרווח הנקי של החברה בחצי השנה הקרובה מוערכת ב-2 סנט למניה * גל רייטר, כלל פיננסים: "ההשקה אינה מהותית אך מבטאת את תרומת באר לטבע"

הרבעון השלישי של השנה נפתח היום בהשקת תרופה חדשה של טבע. החברה דיווחה על קבלת אישור מה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, להשקת הגרסה הגנרית שלה לגלולה למניעת הריון Tri-Cyclen, שמיוצרת על-ידי חברת Ortho McNeil Janssen. עם קבלת האישור טבע החלה בשיווק התרופה, תחת השם Tri-Lo Sprintec. מכירות התרופה המקורית בארה"ב הסתכמו ב-400 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף מארס, כך מדווחת טבע על בסיס נתוני גוף המחקר IMS.

השקה בסיכון

טבע אתגרה את הפטנט שמגן על התרופה המקורית במסגרת הליך Paragraph 4, וכחברה הגנרית הראשונה שהגישה את הבקשה ל-FDA היא זכתה בתקופת בלעדיות של 180 יום בשיווק התרופה. טבע משיקה את התרופה בסיכון, השקת התרופה מתבצעת למרות שבשלב זה עדיין מתקיימים הליכים משפטיים בנוגע לתקפות הפטנט, והחברה מעדכנת בהודעתה שלא נקבע מועד למשפט.

האנליסטית גל רייטר מכלל פיננסים מעריכה שהתרומה להכנסות טבע ממכירות התרופה תסתכם בכ-60 מיליון דולר במחצית השנייה של השנה. להערכתה, הרווח הנקי למניה יגדל בתקופה זו ב-2 סנט למניה (כ-18 מיליון דולר).

לדברי רייטר, ההשקה אינה מהותית, אך ניתן לראות את התרומה הגדולה של חברת באר שנרכשה על-ידי טבע, להשקות הגנריות של טבע ב-2009. היא מציינת את ה-Adderall לטיפול בהפרעות קשב, ועוד שתי תרופות שאמורות להיות מושקות בהמשך השנה, Evista לטיפול באוסטיאופורוזיס, תרופה עם מכירות של 800 מיליון דולר, ו-Allegra לטיפול באלרגיה, שנמכרת ב-400 מיליון דולר. רייטר מעריכה את פוטנציאל ההשקות הבלעדיות שתורמת באר ב-250-400 מיליון דולר להכנסות טבע ב-2009, ואת התרומה לרווח ב-10-15 סנט למניה (91-137 מיליון דולר).

ביוג'ן שוב מסתבכת

בתוך כך, המתחרה של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, שוב עולה לכותרות בהקשר שלילי. ביוג'ן המשווקת את תרופת ה-Tysabri יחד עם אלאן, דיווחה לפני מספר ימים על מקרה עשירי של מטופל בטיסברי שלקה ב-PML, מחלת עצבים נדירה. לפני מספר שנים התרופה הוסרה מהמדפים לאחר שנתגלו מקרי PML, ומטופל אחד נפטר.

בשנה שעברה ה-FDA הורה לשנות את התווית של התרופה, כך שתכלול אזהרה בדבר הסיכון ללקות ב-PML. *