מסירות הרכב ביוני צפויות לזנק ל-17-18 אלף יח'

כך עפ"י דיווחים בענף הרכב ■ בענף הרכב מדווחים על "ניקוי מדפים" ברבים מדגמי הציים הפופולאריים ובתנאי של אספקה פיזית עד לאוגוסט ■ מגזין G: מדריך הקומבינות לרוכשי מכונית ומשתמשי ליסינג

מכירות הרכב החדש בחודש יוני הסתכמו ב-17-18 אלף יחידות, זינוק של כ-34% לעומת החודש הקודם. הנתון מתקרב למכירות ביוני אשתקד, שעמדו על כ-19,500 יחידות. כך עולה מחישוב ראשוני ולא רשמי.

המספר גדול משמעותית מהציפיות הראשונות והוא נובע בעיקר מזינוק משמעותי במסירות וברישום כלי רכב בשלושת הימים האחרונים של החודש. העלייה מוסברת בניסיונות של לקוחות פרטיים רבים להקדים את מסירת הרכב לפני עליית המע"מ השבוע.

בנוסף, נרשם ביקוש ער מאד של חברות הליסינג וההשכרה לכלי רכב, כדי להקדים את העלאת מס הקנייה ב-1 באוגוסט במסגרת "המיסוי הירוק". בענף הרכב מדווחים על "ניקוי מדפים" ברבים מדגמי הציים הפופולאריים ובתנאי של אספקה פיזית עד לאוגוסט. בנוסף נרשמה פעילות רבה של הזמנות בפלח רכבי הפאר והג'יפים, שצפויים להיפגע משמעותית מעליית מס הקניה.

יצוין כי "המיסוי הירוק" עצמו טרם אושר סופית והצווים אמורים להיחתם החודש על ידי שר האוצר. בענף מעריכים כי אם אכן הצו יאושר ללא שינוי, בחודש יולי צפויות מכירות שיא של כלי רכב. בענף מעריכים כי המכירות יומרצו גם בשל כניסתם לתחרות של מכוניות משפחתיות, שהשוק המתין להן, ובהם המאזדה 3 החדשה ומיצובישי לאנסר החדשה בקבוצת שווי שימוש 2.