השיבושים בטיסות לרוסיה: "הרוסים פוגעים בעיקרון ההדדיות"

מנהל רשות התעופה האזרחית: "אנחנו מעדיפים שלא להשיג פתרונות נקודתיים אלא לפתור את הבעיות גם לטווח הארוך ולכן בימים אלה אנחנו במגעים עם שלטונות התעופה הרוסיים"

"הקשיים הבירוקרטיים שמערימים השלטונות ברוסיה פוגעים בעיקרון ההדדיות בתעופה הבינלאומית ועד שאלה לא יוסדרו נתקשה להפעיל טיסות לסוצ'י, רוסטוב וקרסנודר". כך אמר היום (ה') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום, במסיבת עיתונאים שקיים בנושא משבר התעופה עם רוסיה.

לדבריו, הקושי הקיים במערכת הטיסות עם ערים אלה אינו משבר בילטראלי בקשרי התעופה עם מדינות ברית המועצות לשעבר, והטיסות ההדדיות מהיעדים האחרים ממשיכות כסדרן. "אנחנו מעדיפים שלא להשיג פתרונות נקודתיים אלא לפתור את הבעיות גם לטווח הארוך ולכן בימים אלה אנחנו במגעים עם שלטונות התעופה הרוסיים", אמר רום.

בסוף השבוע שעבר ביטלה ברגע האחרון חברת סאן דור את טיסת הבכורה שלה לסוצ'י ולרוסטוב, לאחר שלא קיבלה את כל האישורים המתאימים מהרשויות ברוסיה. ארקיע אמורה הייתה להתחיל להפעיל טיסות לקרסנודר, אולם גם לטיסה זו לא התקבלו האישורים המתאימים. כתוצאה מכך, הרשויות בישראל הודיעו לחברת התעופה הרוסית קובן איירליינס, שמפעילה טיסות מקרסנודר, כי לא תוכל לנחות בישראל עד להודעה חדשה.

לדברי רום, לא קיימות עם מדינות אחרות בעיות כפי שמערימים השלטונות הרוסיים לגבי יעדים אלה: "רק לאחרונה חזרתי מקייב והיו שיחות מאוד חיוביות. אנחנו פועלים מול אוקראינה לקידום הוספת מוביל שני בין המדינות, וכן להסדרים לגבי טיסות ישראלים לאומן בראש השנה".