קרנות הנאמנות גייסו 9.6 מיליארד שקל מתחילת השנה

בחודש יוני עמד היקף הגיוס נטו על 800 מיליון שקל - 604 מיליון מתוכם לקרנות אי.בי.אי

הראלי בשווקים מתחילת השנה לא פסח גם על ענף קרנות הנאמנות, והזרים אליו 18.5 מיליארד שקל. נכסי הענף עומדים על 116.6 מיליארד שקל - לא רחוק מהשיא במאי אשתקד, שעמד על 118 מיליארד שקל. צמיחת הענף מיוחסת לעליות בשווקים, אך מנהלי הקרנות הצליחו גם לגייס 9.6 מיליארד שקל מתחילת השנה. בחודש יוני גייס הענף כ-800 מיליון שקל, פחות מחודשים קודמים בהם הגיוסים הסתכמו במעל למיליארד שקל.

לפי נתוני רשות ני"ע, לחלק ניכר מהצמיחה אחראיות קרנות האג"ח שצמחו ב-9.4 מיליארד שקל, מתוכם מעל ל-5 מיליארד שקל הם גיוסים. אפיק זה מנהל כיום 24.3 מיליארד שקל, והוא השני בגודלו בענף. גם קרנות אג"ח מדינה צמחו בשיעורים ניכרים, והוסיפו 8.3 מיליארד שקל לנכסיהן, מתוכם קרוב ל-7 מיליארד שקל הם גיוסים.

מנגד, הקרנות הכספיות התכווצו ב-7.7 מיליארד שקל, בשל פדיונות בסכום דומה. היקף נכסיהן הוא עדיין הגדול בענף - 24.9 מיליארד שקל, אך לנוכח מגמת הפדיונות הנמשכת, הן צפויות לאבד את הבכורה.

2.9 מיליארד שקל, הוא היקף הגיוסים של קרנות מגדל שוקי הון מתחילת השנה, רובם לקרנות השקליות. ביוני גייסו קרנות החברה 238 מיליון שקל, ובמחצית צמחו הקרנות בשיעור של 53%.

גם קרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס, רשמו גיוסים נאים - 1.9 מיליארד שקל, וצמחו בכ-3.4 מיליארד שקל לסך של 28 מיליארד שקל. קרנות פסגות סבלו במחצית מפדיונות של כ-2 מיליארד שקל מהקרנות הכספיות, כך שבנטרולן גייסו הקרנות המסורתיות כ-4 מיליארד שקל.

קרנות אקסלנס, שבעקבות רכישת קרנות פריזמה התמקמו במקום השני, צמחו מתחילת השנה ב-1.2 מיליארד שקל. הקרנות, בניהול גלעד שמעוני רשמו ביוני פדיונות של 358 מיליון שקל, בשל פדיונות של חברת ניהול התיקים של פריזמה, ולקוחות גדולים שעזבו.

604 מיליון שקל גייסו קרנות אי.בי.אי בחודש יוני. הקרנות, בניהול עודד גל, רשמו את היקף הגיוסים הגדול ביותר ביוני, המהווה 75% מסך הגיוסים החודשי. עיקר הגיוסים נרשמו בקרנות שקל קצר ומק"מ. מתחילת השנה רשמו קרנות אי.בי.אי. גידול של 1.7 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.1 מיליארד שקל הם גיוסים נטו.

קרנות הראל-פיא, בניהול סמי בבקוב, גייסו במחצית 1.4 מיליארד שקל, אך ביוני הן סבלו מפדיונות של 25 מיליון שקל. אלמלא פדיונות של 365 מיליון שקל מהקרנות הכספיות, היו מסתכמים הגיוסים ב-1.8 מיליארד שקל.

1.8 מיליארד שקל - היקף הפדיונות של קרנות כלל פיננסים במחצית. נכסי הקרנות, בניהול גיא חכמי, קטנו מתחילת השנה בכמיליארד שקל ל-9.6 מיליארד שקל, והן סבלו בעיקר מפדיונות של 2.9 מיליארד שקל מהקרנות הכספיות. קרנות מנורה, בניהול רונן אביגדור, גייסו במחצית 530 מיליון שקל, מתוכם 129 מיליון שקל ביוני. בנטרול פדיונות של כ-520 מיליון שקל בקרנות הכספיות היו עומדים גיוסי מנורה על מעל מיליארד שקל.

באלטשולר שחם הסתפקו בגיוסים של 10 מיליון שקל, וביוני רשמו הקרנות שבניהול גילעד אלטשולר, פדיונות של 155 מיליון שקל.

60% הוא שיעור הגידול בנכסי קרנות מיטב ואנליסט. קרנות מיטב, בניהול רונן זכריה, גייסו 522 מיליון שקל מתחילת השנה, מתוכם 121 מיליון שקל ביוני. קרנות אנליסט, בניהול אלון אגושביץ', סבלו מפדיונות בגובה הגיוסים במחצית, ולכן השורה התחתונה שלהן נותרה ללא שינוי.

קרנות אפסילון, בניהול עידן אזולאי, גייסו מתחילת השנה 237 מיליון שקל, וקרנות ישיר בית השקעות, בניהול רפי ניב, גייסו 330 מיליון שקל.

גיוסים של 344 מיליון שקל נרשמו בקרנות ילין לפידות מתחילת השנה, 89 מלין שקל מתוכם ביוני. בקרנות מרכנתיל, בניהול עופר מריאש, סבלו מפדיונות של 507 מיליון שקל, רובם מהקרנות הכספיות. *

11