GM עומדת בחובותיה לתדיר גן; כ-1.15 מ' ד' התקבלו בחשבונה

תדיר גן קיבלה היום כ-413 אלף דולר מג'נרל מוטורס ארה"ב וכ-531 אלף אירו מג'נרל מוטורס אירופה בעבור מוצרים שסיפקה לחברות במאי 2009 ■ ג'נרל מוטורס ארה"ב ממשיכה למשוך מוצרים של תדיר גן גם לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל בתחילת יוני

חברת תדיר גן , המייצרת אגני שמן למנועים של רכבים הודיעה היום (א') כי קיבלה תשלום בסך -412,857 דולר מחברת ג'נרל מוטורס ארה"ב (GM USA) ותשלום נוסף בסך 530,125 אירו מחברת ג'נרל מוטורס אירופה (GM Europe).זאת בהמשך לדיווח המיידי שהגישה החברה ב-2 ביוני.

על פי צו שנתן ביה"ש לפשיטת רגל במדינת ניו יורק בארה"ב, אושר לGM USA לשלם חובות לספקים חיוניים עימם היא מעוניינת להמשיך לעבוד, בגין התקופה שלפני ה-1 ביוני אז הגישה GM USA את הבקשה במסגרת Chapter 11. על פי הצו, הביצוע של התשלום הותנה בחתימה של הספק על הסכם מסחר (Trade agreement) עם ג'נרל מוטורס.

עיקרי הסכם המסחר בין החברות הם: תדיר גן תמשיך לספק מוצרים ל-GM, GM תשלם לחברה חובות בגין סחורה שנתקבלה אצל GM לפני ה-1 ביוני וסדר התשלום הוא שתחילה ישולמו החובות האחרונים מבין חובות העבר ובהמשך ישולמו החובות המוקדמים יותר.

תדיר גן שלחה את הסכם המסחר החתום לGM USA, ולאחר שקיבלה אישור בדואר האלקטרוני כי הסכם המסחר נרשם במערכת של GM USA, התקבל היום בחשבון הבנק של תדיר גן תשלום בסך שהוזכר למעלה המהווה תשלום עבור יתרת חובה של GM USA לחברה בגין מוצרים שסופקו לה במהלך חודש מאי 2009 (לפני הגשת הבקשה לפשיטת רגל). כמו כן קיבלה תדריגן הודעה מ-GM USA לפיה סכום נוסף בסך 46,868 דולר ישולם לה ב-2 באוגוסט.

בהודעה שפרסמה תדיר גן לבורסה נאמר עוד כי במהלך התקופה שלאחר הגשת הבקשה במסגרת הליך פשיטת הרגל, ממשיכה GM USA למשוך מהמחסן הקדמי של החברה בארה"ב מוצרים לשימושה לפי ההסכמים הקיימים של החברה עימה, וכן לשלוח עדכונים לגבי תחזית ההזמנות הצפויות ממנה. בהתאם ממשיכה החברה לייצר מוצרים המיועדים ל-GM USA לפי ההסכמים הקיימים ביניהן.

בנוסף התקבל היום בחשבונה של תדיר גן גם תשלום מג'נרל מוטורס אירופה (שאינה נכללת בבקשה במסגרת צ'פטר 11 שהוגשה בארה"ב) בסך שצויין למעלה, והתשלום הנ"ל הינו בעבור מוצרים שסיפקה תדיר גן לג'נרל מוטורס אירופה בחודש מאי 2009.

נזכיר כי ב-24 ביוני תדיר גן קיבלה הזמנה בסך 15 מיליון אירו מג'נרל מוטורס אירופה לייצור אגני שמן למנועי בנזין במשך 6 שנים, בהיקף שנתי חזוי של כ-2.5 מיליון אירו. תדיר גן תקבל גם תשלום חד פעמי בסך 700 אלף אירו, עבור היערכותה לפרויקט.