סוניה קוהן, מבעלי בנק מדיצ'י, חשודה שקיבלה ממיידוף שוחד כדי להפנות אליו כספי משקיעים

סוניה קוהן, מנהלת קרן אוסטרית, לא קיבלה שום שוחד מברנרד מיידוף בתמורה להזרמת כספים של לקוחות בנק מדיצ'י לחברת ההשקעות של הנוכל. כך אמר שלשום (ו') אנדריאס תייס, אחד מעורכי דינה של קוהן.

תייס טען שקוהן, שבנק מדיצ'י שבבעלותה ניהל כמה קרנות שהזרימו למיידוף 3.3 מיליארד דולר לפחות, היא אחת הקורבנות הגדולים ביותר של מיידוף. "לא היו שום תשלומים ממיידוף לקוהן. לא היה שוחד", אמר תייס לרויטרס.

תייס הגיב לכתבה ב"וול סטריט ג'ורנל", שבה נאמר שקוהן נחקרת על-ידי אנשי התביעה הציבורית של ארה"ב, בריטניה ואוסטריה, ושלהערכת החוקרים היא קיבלה שוחד בשווי כולל של יותר מ-40 מיליון דולר, ובתמורה הפנתה כספים של משקיעים לקרן של מיידוף.

רוב העמלות שגבה מדיצ'י ב-2007 נבעו מפעילות עסקית שהיתה קשורה למיידוף. למרות העובדה הזאת, שמו של מיידוף אינו מוזכר באף אחד מהדוחות שפרסם הבנק באותה שנה.

ייתכן שהחקירה המתנהלת בארה"ב נגד קוהן תהפוך אותה לנאשמת הראשונה בסדרה של כתבי אישום שהבטיחה התביעה בפרשת מיידוף. כזכור, עד כה לא אותר רוב הכסף שגנב מיידוף, מה שמחזק את התחושה של הרשויות כי הוא לא פעל לבדו.

אם אכן תואשם קוהן בדברים המיוחסים לה, היא צפויה לעונש מרבי של 45 שנות מאסר. קוהן מכחישה שידעה על מעשיו של מיידוף. "מדובר בטרגדיה עבור המשפחה שלי, החברה שלי, ועבורי באופן אישי", אמרה קוהן בראיון לג'ורנל.

לטענת העיתון, אנשי התביעה מעריכים שמיידוף שילם שוחד לקוהן באמצעות חברות נפרדות שבהן שלטה קוהן. תייס טען כי אינו מכיר את החברות שהוזכרו, ועם זאת, הוא גרס כי לקוהן לא היה תפקיד תפעולי באף אחת מהן.

קוהן מחזיקה ב-75% ממדיצ'י, ששינה את שמו ל-20.20 מדיצ'י. הבנק האיטלקי אוניקרדיט מחזיק ביתרה של 25% ממניות הבנק. ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב שפרטי החקירות נגד קוהן מופיעים בתצהירים שהוגשו לבית המשפט ובמסמכים שהשיגו אנשי התביעה הציבורית באוסטריה.