נסרדישי: "מצב האזרחים טוב ממצבה של הקופה הציבורית"

מנהל רשות המסים בכנס לשכת רוה"ח באילת: "אנו מתכננים מהלך של גילוי מרצון, בו ניתן יהיה להצהיר נקודתית על סכומים שלא דווחו בעבר" ■ מתנגד למהלך גורף של חנינת מס: עלול להביא לארץ כספים שמקורם בארגוני פשע

"רשות המסים מתכננת לבצע בשנה הבאה מהלך של גילוי מרצון, בו ניתן יהיה להצהיר נקודתית על סכומים שלא דווחו בעבר" - כך גילה הערב (א') מנהל הרשות, יהודה נסרדישי, בפתיחת כנס לשכת רואי חשבון באילת.

עם זאת, נסרדישי חזר על התנגדותו למהלך גורף של חנינת מס, שלדבריו עלול להביא לישראל כספים שמקורם בארגוני פשע ובהלבנות הון, ואשר לדבריו אינו מוסרי ואינו חינוכי.

עוד גילה נסרדישי כי הוא נוטה לאמץ את המלצותיה של ועדה מקצועית ברשות המסים, בנוגע להיבטי המס של מכירת קופות הגמל הבנקאיות בעקבות ועדת בכר. על-פי ההמלצות, רק חלק מהתקבולים ייוחסו למוניטין, ואילו החלק האחר ימוסה בשיעור מלא.

צוות אחר ברשות בוחן את היבטי המס של רכישה עצמית של אג"ח קונצרניות, והרשות מעריכה כי ניתן לגבות מיידית 240 מיליון שקל בגין פעולות אלה.

נסרדישי ציין כי ככלל מוטב להוריד מסים מאשר להעלותם, אך כיום "מצב האזרחים טוב יותר ממצבה של הקופה הציבורית".

נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, דרש להעלות את שכר-הטרחה של רואי החשבון המבקרים חברות ממשלתיות מ-160 שקל לשעה ל-360 שקל לשעה. לדבריו, השכר כיום - גם בחברות הציבוריות - הוא בלתי סביר ועלול לגרום לפגיעה באיכות הביקורת.

יו"ר ראשות ועדת המסים בלשכה, רו"ח עופר מנירב, התייחס לרפורמה בחשבוניות המס לשם מלחמה בחשבוניות הפיקטיביות. לדבריו, בעוד תחשיב רשות המסים העלה כי הנזק מהחשבוניות הפיקטיביות מסתכם ב-7.5 מיליארד שקל בשנה - התחשיב שלו מצביע על 850 מיליון שקל בלבד.

"זורקים מספרים מאוד גבוהים כדי להפחיד את הציבור", טען מנירב, שהתייחס גם לאומדן לפיו חוק המטפלות יעלה 3 מיליארד שקל בשנה: "אני רוצה לראות את התחשיב הזה, ואני מתחייב מראש שהוא לא נכון".