יהיה כבוד לממוצע הנע?

האתגר של הקונים: להשאיר את ה-S&P500 מעל הממוצע הנע ל-200 יום שממתין באזור ה-888

שבוע המסחר החולף נגמר בטון פסימי, בניגוד להערכה שלנו לשיוט נינוח אל תוך ה-4 ביולי. יכול להיות שזה אומר משהו על השוק ויכול להיות שסוף שבוע ארוך גורם למשקיעים לרצות להישאר עם כסף ולא עם מניות.

ה-BPI של ה-S&P500 ממשיך לרדת והמשמעות היא שיותר ויותר מניות עוברות למצב דובי-מגמת ירידה. ה-BPI של הנאסד"ק נשאר במצב שורי גבוהה. זהו המצב אליו הורגלנו בשבועות האחרונים והוא מלמד על המשך ההעדפה להשקעה במניות הנאסד"ק ובסך הכל על כך שהשוק נמצא על פרשת דרכים שאת תוצאותיה אנחנו רואים גם על התרשימים.

ה-VIX הרים ראש

מי שהרים ראש ביום חמישי הוא ה-VIX. אומנם לא מדובר במהלך בעל משמעות לטווח הארוך אבל יש לו פוטנציאל להיות כזה. בסך הכל, הוא ירד מ-80 ל-25 כך שעליה שלו, עליה שתשקף, אם תתרחש, עליה ברמת הפחד הקולקטיבי תתיישב טוב על הגרף. גם הנקודה שירידת ה-VIX נעצרה מעליה, 25.3 מתאימה לשמש כרמת תמיכה.

רמות המבחן החשובות לתחילת שבוע המסחר הן 27.5-תמיכה ו-32.5-התנגדות. ירידה של ה-VIX מתחת ל-27.5 תיחשב צפירת הרגעה בכל הקשור לפחד של המשקיעים. מהלך של ה-VIX מעל 32.5 וגם תמיכה מעל 27.5 ילמדו כי הפחד חוזר להשתלט על רחובות וול סטריט והמשמעות תהיה שלילית ביחס למדדי המניות.

מבחן ה-888

כל הדברים הנ"ל מציבים בפני הקונים אתגר לא פשוט: להשאיר את ה-S&P500 מעל הממוצע הנע ל-200 יום שממתין באזור ה-888 כרמת תמיכה (את ההגנה על תיק הקניון מיקמנו מתחת ל-888 מהסיבה הזו). הממוצע הנע הזה נחשב לאינדיקטור שמפריד, במהימנות גבוהה ולטווח הארוך, בין מגמת עליה למגמת ירידה. המהלך של ה-S&P500 מעליו היה סימן שורי. אבל, הוא לא התממש לכדי מהלך עליה משמעותי וה-S&P500 לא הצליח להישאר מעל ההתנגדות האופקית שב-914. תמיכה מעל 888 ומהלך מחודש מעל 914 יאשרו לפיכך המשך עליה. מהלך מתחת ל-888 ילמד על כניסה לגל יורד חדש, סביר שלפחות עד אזור ה-840. שאר האינדיקטורים הם דו משמעיים ובסופו של דבר אנחנו נותנים כבוד לממוצע הנע ומשאירים את הגדרת המגמה כמגמת עליה לטווח הבינוני, מותנה בתמיכה מעל 888.