בית משפט פדרלי אישר לג'נרל מוטורס למכור את נכסיה

הפסיקה סוללת את הדרך לבנייה מחדש של החברה, במסגרתה ג'נרל מוטורס תעביר את "נכסיה הטובים" - הכוללים את מותגי שברולט, קדילק, ביואיק ו-GMC לחברה חדשה בבעלות משרד האוצר האמריקני

בית משפט פדרלי במנהטן אישר אמש (א') לג'נרל מוטורס למכור את נכסיה הטובים ביותר לחברה חדשה, שתגובה על ידי ממשלת ארה"ב. הפסיקה תעזור לחברה להימנע מהליך של פשיטת רגל.

השופט רוברט אי. גרבר מבית המשפט הפדרלי לפשיטות רגל, במחוז הדרומי של ניו יורק, הוציא פסיקה בת 87 דפים, המאשרת את המשך תהליך המכירה. השופט דחה עתירות של בעלי אג"ח וחברות שהתנגדו לתוכניות של GM.

השופט אמר כי האלטרנטיבה היחידה למכירה של הנכסים היא פשיטת רגל של החברה - תוצאה הרת אסון בעבור העובדים, הספקים ובעלי החוב שתלויים בקיומה של ג'נרל מוטורס, לשעבר יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם. "במקרה של פשיטת רגל, בעלי האג"ח שמנסים כעת להגדיל את רווחיהם, לא יקבלו דבר".

הפסיקה סוללת את הדרך לבנייה מחדש של החברה, במסגרתה ג'נרל מוטורס תעביר את "נכסיה הטובים" - הכוללים את מותגי שברולט, קדילק, ביואיק ו-GMC לחברה חדשה בבעלות משרד האוצר האמריקני. המכירה תאפשר ל-GM לצאת מתהליך של פשיטת רגל בתוך פחות מחודשיים.