ברקליס חותך ב-28% את תחזית הרווח למכתשים אגן

צופים רווח של 8 סנט למניה ברבעון השני, לעומת תחזית קודמת של 11 סנט ■ ההכנסות יעמדו על 583 מ' ד', 15% פחות מהתחזית הקודמת ■ דויטשה בנק: אי-ודאות רבה לגבי המשך השנה של הסקטור

מניית מכתשים אגן מאבדת כעת 1.8% במסחר בבורסה בת"א, והוסיפה 48% מתחילת השנה. בבתי ההשקעות הזרים ברקליס קפיטל ודויטשה בנק פירסמו סקירות מעודכנות על המניה, לקראת תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009, שצפויים להתפרסם ב-12 באוגוסט.

כלכלני הבנק הבריטי ברקליס קפיטל, חותכים את תחזית הרווח למכתשים אגן לרבעון השני של 2009 ל-8 סנט למניה, מתחזית רווח קודמת של 11 סנט למניה - ירידה של 28%. הכלכלנים מזכירים את המצגת למשקיעים שפירסמה החברה בתחילת החודש, שאישרה, לטענתם את ההערכות בבית ההשקעות כי הרבעון השני של השנה היה קשה ומאתגר, וגם המשך השנה צפוי להיות כך. אי-לכך ובהתאם לזאת בברקליס מצמצמים עוד את התחזית שלהם עבור תוצאות החברה.

כלכלני הבנק צופים כעת כי החברה תרשום הכנסות של 583 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 613 מיליון דולר - מה שמשקף ירידה של 15% במכירות. שולי הרווחיות יעמדו על 28% מההכנסות, בשונה מ-30% בתחזית קודמת.

הכלכלנים מתבססים בתחזית שלהם על האתגרים שעמדו בפני החברה ברבעון, ועל אלו שצפויים לה. דפוסי צריכה שמרניים בשווקים בהם החברה פועלת, מחסור באשראי בשווקים ספציפיים, תנאי מזג אוויר שמקשים על חברת ההדברה, מלאים גבוהים במחסני החברה ותמחור שבא לרעתה. לזאת נוספת גם השפעות השינויים בשערי החליפין במטבעות בהם מכתשים פועלת.

הכלכלנים חוזרים על המלצת משקל נייטרלי, במחיר יעד של 21 שקל למניה -גבוה ב-14% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום.

דויטשה בנק: אי-ודאות רבה לגבי המשך השנה של הסקטור

כלכלני הבנק הגרמני דויטשה בנק מעריכים כי עדיין ישנה אי-ודאות רבע לגבי המשך השנה בסקטור ההדברה והדשנים. הם חוזרים על המלצת "החזק" למניית מכתשים אגן, במחיר יעד של 17 שקל למניה - 8% פחות ממחיר הפתיחה של המניה באחד-העם.

גם הכלכלנים בדויטשה בנק מתבססים בסקירתם על התחזית של החברה להמשך השנה, ולפיה חותכים את התחזית לתוצאותיה של מכתשים ברבעון השני ובכל 2009. כעת הכלכלנים צופים לחברה ירידה של 21% ב-EBITDA, וירידה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם לגבי 2009 כולה, הכלכלנים חותכים את התחזית ל-EBITDA ב-6% ל-420 מיליון דולר, את תחזית ההכנסות ב-3% ל-2.4 מיליארד דולר, ואת תחזית הרווח ב-8% ל-200 מיליון דולר.