המיתון במשק משפיע גם על היקף הנסיעה בכביש 6. מדו"ח המעקב השנתי של חברת הדירוג מעלות S&P לזכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, עולה כי בשנת 2008 היקף התנועה בכביש היה נמוך מהתחזיות.
מהדו"ח עולה כי בשנת 2008 עלתה התנועה בכביש בכ-10%, לעומת שיעור עלייה חזוי של 23%. הסיבה המרכזית לכך נעוצה במיתון במשק ב-2008, בעבודות ההרחבה שבוצעו בקטע המרכזי (בין צומת אייל-נחשונים) וכתוצאה מעומסים ביציאה הצפונית בכביש 65 (ואדי ערה).
במעלות מציינים כי לנוכח אי הוודאות לגבי תקופת המיתון התרחיש הצפוי של זינוק של 24% בנפח התנועה ב-2009 ו-37% בנפח התנועה ב-2010 נראה מאתגר למדי.
יחד עם זאת, במעלות השאירו ללא שינוי את הדירוג לפרויקט על AA- (תחזית דירוג שלילית) וזאת לנוכח רשת הביטחון לפרויקט ונחיצותו למדינה וקידום הפריפריה.
במעלות מעריכים כי בשנים 2009-2010 צפויה השפעה חיובית עקב חיבורו של כביש רוחב 431 לכביש 6 במרץ האחרון, פתיחת קטע הצפוני של הכביש (קטע 18) עד מחלף אליקים הצפויה ביולי 2009, וסיום עבודות ההרחבה ב-3 מקטעים במהלך חודש אוגוסט.
נתון מעניין נוסף הוא שב-2008 התנועה במקטעיים הדרומיים בהם הנסיעה היא בחינם עלתה בכ-22% לעומת שנת 2007. לעומת זאת, בשאר המקטעים שהנסיעה בהם היא בתשלום הגידול היה בשיעור של כ-4%-9% בלבד.
כזכור, בשבוע שעבר דחתה ועדת הכלכלה של הכנסת את בקשת האוצר לגבות אגרה מופחתת על הנסיעה במקטעיים הדרומיים.
ההכנסות התפעוליות מהפרויקט עלו ב-2008 בכ-15% לעומת 2007 והסתכמו בכ-534 מיליון שקל, מתוכן כ-94% הינן הכנסות הנגבות מהמשתמשים בכביש.
סך ההכנסות התפעוליות היו נמוכות בכ-5.7% מהתחזית בעיקר כתוצאה מאי עמידה בגביית הקנסות והחזרי הוצאות, אך גם ההכנסות מגביית אגרה היו נמוכות בכ-2.5% מהתחזית בשל אי עמידה בתחזית התנועה.
במעלות מציינים לחיוב את היציבות התפעולית בכביש ואת השיעור הגבייה הגבוה העומד על כ-96%-97% מלקוחות שאינם מנויים (מזדמנים) וקרוב ל-100% ללקוחות שהם מנויים (וידיאו או פסקל).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.