הטבות מס חדשות בהולנד יחסכו לחברות ישראליות מיליוני דולרים

[למדור שוקי עולם] בהולנד מקווים לחזור לתודעת המשקיעים כמרכז פיננסים ומסים חלופי לשוויץ ולוקסמבורג ■ עו"ד הנרייט פוקס: "הרפורמה צפויה להשפיע באופן ישיר לטובת חברות ישראליות שכבר פועלות בהולנד ואירופה"

בשבוע שעבר הודיע שר האוצר ההולנדי על הרחבה נוספת של הטבות המס בהולנד, כחלק מסקירה כללית של חבילת הטבות מס לעידוד השקעות בינלאומיות דרך הולנד.

על פי התוכנית החדשה, פרט ל'חבילה' מיוחדת מחייבת, אשר תמסה ביעילות הכנסות מריבית בין-קבוצתית בינלאומית כנגד שיעור מס אפקטיבי של 5% בלבד, צפויה גם הענקת פטור השתתפות על דיבידנד ורווחי הון על השקעות במניות חברות בנות לטובת כל משקיע זר המשקיע דרך הולנד או בהולנד.

לדברי עו"ד הנרייט פוקס, מומחית במיסוי בינלאומי במשרד ש. פרידמן ושות' ובעלת רישיון במקור מהולנד: "מאז ומעולם היווה הפטור ממס בהולנד "קרש קפיצה" לחברות ישראליות לתוך האיחוד האירופאי ומחוצה לו. הרפורמה צפויה להשפיע באופן ישיר לטובת חברות ישראליות שכבר פועלות בהולנד ואירופה, כמו גם על חברות ישראליות ששוקלות מרכז מימון בינלאומי לכלל קבוצות החברה".

ההצעה מתייחסת להרכבה של פטור ממס על מניות בחברות בת זרות, שעד כה לא היו זכאיות לכך. בחברות בנות זרות שיעור המס המקומי האפקטיבי על רווחיהן חייב להיות פחות 10%. לגביהן, אחוז המס המקומי יוכרע על בסיס הרווח המחושב לפי סטנדרטים מקומיים ולא יותר לפי סטנדרט הולנדי. ההצעה ההולנדית אטרקטיבית בכך שביסודה היא מגינה מפני נישומי מס ישראלים הטוענים לשליטה בחברות זרות לצרכי מס.

על פקידי הממשל והיועצים ההולנדים לדון ולהחליט בהצעה עד ה-1 באוגוסט, שכן אז עתיד המחוקק ההולנדי לאשר את הנוסח הסופי של התיקונים וחבילת הטבות הכוללת לחוק.

נכון להיום, פועלות דרך הולנד חברות ישראליות רבות, לרבות טבע , קבוצת דלק , קרדן אנ.וי , אפריקה , אירופה ישראל שבעלות מוטי זיסר, קבוצת פישמן וחברות נוספות.