בבנק העולמי יתקיים סמינר בנושא "הניסיון הישראלי בניהול משאב המים"

עודד דיסטל ממשרד התמ"ת: "ישראל רואה חשיבות רבה בחשיפת הטכנולוגיות והניסיון שנצבר בתעשיית המים הישראלית למוסדות בינלאומיים"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות מים במשרד התמ"ת, בשיתוף הנספחות המסחרית בוושינגטון, יקיימו מחר (ד') סמינר מקצועי בבנק העולמי בנושא הניסיון הישראלי בניהול משאב המים ברמה הלאומית.

הבנק העולמי הוא שחקן מרכזי במימון והכוונה בפרויקטים לשיפור תשתיות, ביניהם תשתיות מים ברחבי העולם. לאור ההתעצמות בתיעוש, אורבניזציה הולכת וגוברת ושינויי האקלים, הגדיר הבנק כי תשתיות וטכנולוגיות מים הן מרכיבים מרכזיים שיעמדו בראש סדר פעילויותיו בשנים הבאות.

את הסמינר יפתח ג'מאל סאגהיר, מנהל תחום מים ואנרגיה בבנק העולמי. בין הדוברים הישראלים - עודד דיסטל, מנהל התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות מים, שידבר על טכנולוגיות מים בשוק הישראלי ואברהם טנא, מנהל תחום התפלה ברשות המים, שיסקור את אתגרי המים שישראל ניצבת בפניהם בשנים הקרובות.

בין הנושאים שיועלו בסמינר - ניהול מערך מים לאומי, שיטות לייעול מערכי מים עירוניים, טיפול ושימוש במים מושבים ועוד.

לדברי עודד דיסטל, "ישראל רואה חשיבות רבה בחשיפת הטכנולוגיות והניסיון שנצבר בתעשיית המים הישראלית לגורמי תעשייה, ממשל ומוסדות בינ"ל כאחד. ישראל מתמודדת מאז הקמתה עם אתגרי מים ברמה הלאומית, מחסור במקורות מים ודרישה הולכת וגוברת חייבו את התעשייה להתפתח ולהמציא פתרונות מובילים ברמה העולמית".

ממשרד התמ"ת נמסר כי קיום הסמינר הוא תוצאה של פעילות מתמשכת של הנספח המסחרי בוושינגטון, אוהד כהן, למיצוב תעשיית המים הישראלית בארגונים בינ"ל כדוגמת הבנק העולמי. "אסטרטגיית הבנק העולמי היא לספק עזרה מוכוונת ויעילה למדינות יעד במטרה לשפר את ניהול משאבי המים הקיימים ולהרחיב את שירותי המים אותם היא מספקת לתושביה. כל זאת במטרה להביא לצמיחה וצמצום העוני. ישראל ניצבת בעמדה חזקה בקידום אסטרטגיה זו", מציין כהן.

בהמשך לקיום הסמינר מתוכננת להגיע לארץ משלחת מנציגי הבנק העולמי במסגרת תערוכת WATEC שתתקיים בגני התערוכה בחודש נובמבר.