מתחרה ראוי ל-iPhone? יורוקום-נוקיה השיקה את ה-N97

(עדכון) - חברות הסלולר בישראל ישיקו את הנוקיה-97 ללא תוכנת הסקייפ ■ מנכ"ל יורוקום-נוקיה: "אני מעריך כי מכירות הטלפונים בשוק יגדלו כתוצאה מכניסת ה-iPhone לארץ, וכתוצאה מכך הפגיעה במכירות לא תהיה גדולה"

חברת יורוקום-נוקיה השיקה היום (א') במסיבת עיתונאים את מכשיר הדגל שלה, ה-N97. המכשיר צפוי להגיע לישראל בעוד כשבועיים.

מדובר במכשיר עם מסך מגע, מקלדת מלאה נשלפת ומצלמת 5 מגה פיקסל. זהו מכשיר המגע השני שנוקיה משיקה בארץ, והוא זה שיצטרך להתמודד מול ה-iPhone כאשר יגיע לישראל בסוף חודש אוגוסט.

נוקיה, המחזיקה לדבריה בארץ נתח שוק של 51%, תצטרך להתמודד מול מתחרה חדש, שאמור להגיע למכירות של 200 אלף מכשירים בשנה. "לנו יש את הפתרונות הכי טובים לצרכן ואת המגוון הכי טוב. לכן אני מעריך כי מכירות הטלפונים בשוק יגדלו כתוצאה מכניסת ה-iPhone לארץ, וכתוצאה מזה הפגיעה במכירות לא תהיה גדולה ואפילו יחסית מעטה, בעיקר בגלל הפתרונות שאנחנו נותנים", אומר אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום-נוקיה.

נוקיה N97

"לנו יש פורטפוליו ולא מוצר אחד, כאשר אנחנו מחזיקים בכל זמן נתון 15 מכשירים בקטלוג שלנו. אני לא מאמין במכשיר אחד לכולם, אלא בטלפונים לכל סגמנט", אומר גרינבוים, ומוסיף: "לא כל האנשים צריכים את ה-iPhone".

התחרות מול ה-iPhone בעולם וחנות האפליקציות של אפל הכריחה את נוקיה להתאים את עצמה לעולם בו הלקוחות רוצים לקנות אפליקציות למכשירים שלהם. נוקיה השיקה לפני מספר שבועות בעולם את חנות ה-OVI שלה, המציעה למשתמשים לקנות במקום אחד את כל האפליקציות שמתאימות לטלפונים שלה. השירות זמין בארץ מהיום הראשון שלו בשפה האנגלית, והוא מאפשר חיוב דרך כרטיס אשראי בינלאומי של הלקוח.

לדברי גרינבוים, "השירות יושק בעתיד בעברית, כאשר אז גם יהיה אפשר לבצע חיוב בארץ דרך המפעילות המקומיות".

גרינבוים הוסיף כי גם שירות הניווט של נוקיה, שלא כולל כרגע מפות של ישראל, יהיה זמין כאן ב-2010.

בלי תוכנת הסקייפ

החברות הסלולריות הישראליות - פרטנר , סלקום ופלאפון - החליטו כצפוי להשיק את מכשיר הדגל של נוקיה ה-N97 ללא תוכנת סקייפ מובנית בתוכו - כך נודע "לגלובס".

כידוע, מכשיר ה-N97 מגיע עם תוכנת הסקייפ בתוכו, כאשר היא כבר מוטמעת וניתנת לשימוש מיידי - אך מפעילים רבים בעולם דורשים מנוקיה, כתנאי להשקת המכשיר, להסיר את התוכנה, זאת משום שהם רואים בה איום על הכנסותיהם.

בישראל, בחצי השנה האחרונה, בדקו המפעילים את ההתפתחויות בקרב מפעילים אחרים בעולם - האם הם הכניסו את תוכנת הסקייפ, ובאופן לא מפתיע גילו כי רוב המפעילים ביקשו להסיר את התוכנה, ולכן החליטו גם הם להשיק את המכשיר בלעדיה. יחד עם זאת, המפעילים - נכון לשלב הנוכחי - אינם מתכוונים למנוע את השימוש בתוכנה, ולקוחות שירצו להוריד את האפליקציה מהאינטרנט בצורה חופשית, יוכלו לעשות זאת.

נדגיש כי מדובר בשלב הנוכחי, משום שקשה להעריך כיצד יתפתחו העניינים והאם השימוש בסקייפ באמת יפגע בהכנסות המפעילים וייאלץ אותם להגיב בצורה אגרסיבית ולמנוע שימוש בתוכנה.