איציק קורנפיין: גאידמק אמר לי שהוא מצא רוכש לבית"ר ירושלים

(עדכון) יום מלא בתפניות בבית וגן: בבוקר הודיעו כי הולכים להקפאת הליכים, בצהריים סיפר היו"ר כי הבעלים מצא רוכש למחזיקת הגביע, "סגור ב-99.9%" ■ "אני רוצה לסייג את הדברים, כי אני לא יודע מי הבן אדם"

איציק קורנפיין, יו"ר בית"ר ירושלים, כינס היום (ב') מסיבת עיתונאים ובה הודיע כי שוחח עם ארקדי גאידמק. בעלי המועדון טוען כי מצא רוכש לקבוצה, שייקח על עצמו את כל ההתחייבויות הכלכליות שלה.

ההודעה הגיעה לאחר יום דרמטי ומלא בתהפוכות בבית וגן. בבוקר עוד חשבו בבית"ר שהקבוצה תגיע לתהליך של הקפאת הליכים, אחרי שהבינו כי גאידמק לא יעביר למועדון את הכספים שהתחייב. משמעות מהלך כזה היתה עשויה להיות הרסנית מבחינת המועדון, שכן במצב כזה כל השחקנים החתומים אצלה על חוזים לעונה הבאה, כולל אלו שהסכימו לקצץ בשכרם, היו יכולים להשתחרר מהחוזה, לעבור לקבוצה אחרת ולהפוך לנושים של המועדון. בנוסף, מצב של הקפאת הליכים היה מוריד לקבוצה אוטומטית 9 נקודות מהמאזן בפתיחת ליגת העל בעונה הקרובה.

אלא שאז הגיעה התפנית בעלילה. "גאידמק התקשר אלי אישית ואמר לי שהוא כנראה מצא רוכש לבית"ר ירושלים", סיפר קורנפיין. "הוא ביקש שאני אתן לו זמן עד סוף השבוע למצות את העניין הזה לפני שהולכים לפירוק. כשאני אומר רוכש, זה אומר מישהו שנכנס לנעליו של ארקדי בכל ההתחייבויות. ארקדי ביקש שבוע למצות את העניין. הוא אמר לי: 'מצאתי בן אדם והעיסקה סגורה ב-99.9 אחוז'. אני רוצה לסייג את הדברים, כי אני לא יודע מי הבן אדם.

"עורך הדין של גאידמק שלח מכתב בו הוא מורה להפסיק בינתיים עם ההליך המשפטי", הוסיף קורנפיין, "ארקדי פונה לשחקנים ולבעלי התפקידים וביקש שיתאזרו בסבלנות. הצעד שהשחקנים עשו כלפי הקבוצה וההתחייבות לקיצוץ הם תנאי הכרחי לביצוע העיסקה. לפני כשבוע, בשיחה שלי עם גאידמק, הוא הקצה לנו ארבעה מיליון דולר וביקש שנביא את הקבוצה לתקציב מקוצץ בהשוואה לעשרות מיליוני השקלים שהוא השקיע פה כל שנה. גאידמק השקיע עד היום כמעט 400 מיליון שקל בבית"ר.

"כל דבר עדיף מללכת לפירוק", סיכם קורנפיין את הדברים. "מצב ההתחייבויות של בית"ר לשנה הבאה הוא גרוע מאוד, השנה הזו היא קריטית, אבל אחריה לא נהיה חייבים כסף לאנשים. אם נעבור את השנה הזו ונצליח לשרוד, נצא לדרך חדשה ללא חובות. התנאי כלפי הרוכש הפוטנציאלי הוא שההשקעה שלו תהיה באותו סדר גודל שארקדי היה אמור להשקיע לאחר הקיצוץ".