צים קיבלה אוניית-ענק ראשונה מהסדרה שהזמינה

האוניה, צים לוס אנג'לס, תהיה בעלת כושר הובלה של כ-8,400 מכולות ■ עידן עופר נשאר אופטימי: "עלינו להיות ערוכים ליציאה מהמשבר"

על רקע המגעים לביטול חלק מתוכנית ההצטיידות, חברת הספנות צים, מקבוצת החברה לישראל , שבשליטת סמי ועידן עופר, הודיעה היום על קבלת שתי אוניות חדשות מסדרה של 12 אוניות ענק שהזמינה.

האוניה הראשונה, צים לוס אנג'לס, תהיה בעלת כושר הובלה של כ-8,400 מכולות (TEU) ובעוד כשבועיים תימסר לחברה האונייה השנייה, צים ג'יבוטי, בעלת קיבולת של כ-10,000 TEU, שתהיה האוניה הגדולה ביותר של החברה.

יש לציין כי מדובר באוניות שיצרו במספנות סמסונג ויונדאיח בדרום קוריאה, שהוזמנו עוד במהלך 2006-2007 בסבב הראשון של תוכנית ההצטיידות של צים. במקביל, צים מנהלת כיום מו"מ מול המספנות והבנקים לדחייה או ביטול של אוניות בסך של כ-1.4 מיליארד דולר, שאמורות להתקבל ב-2010-2011.

שתי האוניות יפעלו בקווים בהם קיים שיתוף פעולה עם קונסורצים "הברית הגדולה" (Grand Alliance), בשרות בין מזרח אסיה לחוף המערבי של ארה"ב וקנדה. מצים נמסר כי קבלת האוניות תאפשר להרחיב הפרישה באמצעות פקידת נמלים נוספים באסיה ובצפון אמריקה.

בהתייחסו לקבלת האוניות החדשות, הביע יו"ר החברה לישראל וצים, עידן עופר, אופטימיות זהירה, "העולם הכלכלי משתנה ושוק הספנות בפרט, ועם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי".

מנכ"ל צים, רפי דניאלי, ציין כי "האוניות החדשות מהוות פריצת דרך בצי של החברה, ומסוגלות להוביל יותר מכולות ביעילות גדולה יותר באופן משמעותי. קבלת האוניות תהווה תשתית למיצובה של צים כחברה מובילה בשנים הבאות".

דניאלי הוסיף: "יש לנו שותפות איתנה עם הגרנד אליינס. כניסת שתי האוניות החדשות לשירות תהיה הסכם שיתוף הפעולה השמיני עמם. השותפות התאפשרה על בסיס תכנית ההצטיידות של החברה, ומהווה נדבך אסטרטגי בתוכנית הייצוב וההבראה של החברה".