רמי שביט: "על המערכת הבנקאית לגבות את המערכת העסקית"

בשיחת "אחד על אחד" בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" אמר שביט, מנכ"ל ומבעלי המשביר לצרכן, לפרסומאי גיל סמסונוב: "אנחנו בקבוצה לקחנו את המשבר הכלכלי כהזדמנות והגברנו את הפעילות עסקית"

רמי שביט, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת המשביר לצרכן , תקף היום (ב') בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" ו-TWS את מדיניות הבנקים.

בשיחה אחד על אחד שקיים עם גיל סמסונוב, שותף במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, אמר שביט: "יש בעיה בקטע של גיוסי הכספים, בהתנהגות העסקית של המערכת הבנקאית, בגיוסי ההון ובעבודה השוטפת. כולם התכווצו. זה מעמיס על בעלי עסקים.

"אני מצפה מהמערכת הבנקאית לגבות את המערכת העסקית. הם למעשה זזו הצידה ולכאורה לא קשורים לשום דבר, ומדובר באותה מערכת שנהנית לאורך כל השנים מעסקים שעובדים קשה כדי לייצר את העסקים. יש מחנק אשראי. חלק מהעסקים שרדו אותו וחלק נפלו".

עם זאת, אומר שביט, "אנחנו בקבוצת המשביר לקחנו את המשבר הכלכלי כהזדמנות והגברנו את הפעילות עסקית. יש מקרים שבהם נפגענו, כמו למשל בתחום האופנה ברשתות JUMP ו-IRIT, אבל בתמהיל הכולל אנחנו מובילים ומביאים תוצאות יותר טובות".

* האם נכון להתקיף לאורך כל החזית או דווקא בחלק להתגונן?

"כל עסק עם ה-DNA שלו. אם המנכ"ל הוא איש כספים, הוא יספר - גם בתקופות טובות - שהמצב קשה. מנכ"ל שיושב על כס השיווק, יגיד שהכל ורוד. אני בא מהצד השיווקי. הובלתי החלטה להמשיך את הפיתוח העסקי ברמת האצה, פיתוח והגברת הקצב. הגדלנו את תקציב הפרסום, העמקנו את ההנחות, והחלטנו לעטוף את הדברים בצורה אחרת.

"בשבוע שעבר חגגנו יומולדת, סגרנו את הסניפים ואפשרנו כניסה רק למוזמנים וחברי מועדון. זה הביא להכפלת הפדיון, וזו דוגמה להחלטה שיווקית-פרסומית שהצליחה להביא קהל גדול מאוד. אנחנו מוכיחים שאנחנו עוגן מסחרי גם בתקופות קשות".

* איך שוחטים מחירים ובכל זאת שומרים על המותג? ואיך מעלים ערך אחרי שמורידים את המחיר?

"יש לנו קטגוריות שונות. היינו צריכים להתמודד עם גוף מאוד משמעותי בשוק - הדיוטי-פרי הוא היחיד בעולם שמפרסם בשוק המקומי - וקיבלנו החלטה שתחום הקוסמטיקה יכול להתחרות בדיוטי-פרי. אנחנו נותנים לאנשים סיבה לקנות אצלנו עכשיו ולא לחכות לנסיעה הבאה. אנחנו בפירוש אגרסיביים. הפרסום שלנו מייצג מיתוג. אנחנו ואליו פור מאני. במקום להשקיע בפרסום יפה ולהתעסק במיתוג, אנחנו עוסקים במכירות".

* איך הצרכן ייצא מהמיתון?

"הצרכן בגדול לא במיתון אלא התחרות בין החברות ועודף שטחי המסחר. לגברת כהן מחדרה, גם אם היא מובטלת - יש עדיין הכנסה של 1,000 דולר בחודש. הצרכן הבסיסי לא במיתון".