"שיטת השקשוקה": עידן עופר תובע 3.5 מיליון שקל ממיקי רוזנטל

עיקר התביעה מתמקד בפרשות בז"ן, התופסת את המקום המרכזי בסרט של רוזנטל ■ החברה לישראל: "הקלות הבלתי נסבלת של הכפשת החברה מחייבת אותה להזים את דברי הבלע נגדה" ■ הסרט ישודר בערוץ 1

החברה לישראל והיו"ר עידן עופר הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת דיבה בסך 3.5 מיליון שקל נגד העיתונאי מיקי רוזנטל ("בולדוזר") והבמאי אילן עבודי, בגין הסרט "שיטת השקשוקה".

במקביל, הודיע עופר על מחיקת תביעת הדיבה הראשונה בסך מיליון שקל שהגיש נגד רוזנטל, בה טען לפרסום שקרים ולרדיפה אובססיבית של משפחתו.

"שיטת השקשוקה" הוגדר כסרט תיעודי המבקש לשפוך אור על קשרי הון-שלטון באמצעות משפחת עופר. הסרט הופק בתמיכת חברת הלוויין yes, אולם זו סירבה לבסוף לשדרו מחשש לתביעות עתידיות, והוא ישודר ב-28 ביולי בערוץ 1.

עופר מצהיר כעת כי בכוונתו לחשוף לראשונה מסמכים ופרוטוקולים המוכיחים כי הטענות בסרט "מופרכות מעיקרן ומייצרות מניפולציה תקשורתית מגמתית". באחרונה השלימה משפחת עופר את סרט התגובה שהכינה ל"שיטת השקשוקה".

באמצעות עוה"ד זאב שרף, רות צביאל וצבי גלמן טוען עופר, כי תביעתו תתמקד ב-3 סוגיות בסרט, כדי לייעל ולקצר את שמיעתה, וזו גם הסיבה למחיקת תביעת הדיבה הראשונה.

במרכז הסרט ניצב ההסכם בין הממשלה, בז"ן והחברה לישראל. לטענת עופר, מהסרט משתמע כי מדובר בהסכם לא חוקי ולא מוסרי, ובג"ץ נמנע מלבטלו רק משום שלא היתה לו סמכות. זאת, בעוד בג"ץ קבע כי ההסכם נבחן על-ידי הגורמים המקצועיים במשך תקופה ארוכה, בטרם אושר על-ידי הממשלה.

כן נטען כי הסרט מסתיר את העובדה שבתי הזיקוק פוצלו ונמכרו למדינה תמורת 10 מיליארד שקל, פי 4 ממה שהמדינה שילמה לחברה לישראל עבור אותו חלק.

קטע נוסף בסרט עסק במכירת מניות החברה לישראל בבז"ן למדינה. לטענת עופר, רוזנטל הציג את החברה לישראל כמי שעשקה את הקופה הציבורית, למרות שהסכם הזיכיון חייב אותה כביכול להעביר את המניות למדינה חינם אין כסף. זאת, בשעה שבז"ן (שרוב מניותיה בבעלות המדינה) היא שסברה כי החברה לישראל אינה מחויבת להעביר המניות בחינם.

הסוגיה השלישית נוגעת לעסקה מ-2002, בה חכרה בז"ן אונייה מהחברה לישראל והחכירה אותה לצד שלישי תמורת 4,000 דולר ליום פחות ממה ששילמה. "משתלם להיות שותף של המדינה", זועקת הכתובית בסרט. לטענת עופר, העסקה דווקא נועדה להצמיח לבז"ן רווחים. (ת.א 1776/09).

דובר החברה לישראל מסר ל"גלובס", כי "החברה לישראל הינה חברה ציבורית שאחראית, באמצעות החברות הבנות שלה, להעסקת עשרות אלפי עובדים בישראל ולתרומה מרכזית לכלכלת המדינה. הקלות הבלתי נסבלת של ההכפשה והפגיעה בשמה הטוב של החברה מחייבות אותה להזים את דברי הבלע נגדה באמצעות תביעה בבית המשפט. זוהי חובתה הציבורית". אגב, החברה שיגרה דיווח מיידי לבורסה אודות התביעה".

נזכיר כי לפני 4 חודשים הועלו לאתר שיתוף סרטי הווידיאו YouTube סרטונים שנלקחו מסרט התגובה שמכינה משפחת עופר, אשר נועד להפריך את הטענות שהועלו בסרט של רוזנטל. כאן לא נגמר הסיפור, שכן רוזנטל עצמו כבר מצלם את "שיטת השקשוקה 2", סרט תגובה לסרט של משפחת עופר.

משפחת עופר הפעילה את מלוא כוחה כדי למנוע את שידור הסרט בערוצים השונים, אם כי הוא ישודר כאמור בערוץ 1 ב-28 ביולי. למשפחת עופר אין כוונה למנוע את השידור או להגיש תביעה נגד ערוץ 1, בתנאי שתינתן לה האפשרות ל"תגובה הולמת", כדברי דובר החברה. הכוונה היא כי החברה לישראל מצפה מערוץ 1 שישדר גם את סרטון התגובה שלה.