אינטל ואמדוקס הקימו מעבדה משותפת לבחינת טכנולוגיות

המימון למעבדה וגם העובדים מגיעים משתי החברות ■ העובדים יבצעו מו"פ משותף ■ בבסיס שיתוף-הפעולה: החדירה המחודשת של אינטל לשוק הטלפונים הניידים

לכאורה, אין קשר בין החברות אינטל ואמדוקס . בעוד שהראשונה מזוהה עם תחום החומרה, השנייה מגיעה מכיוון התוכנה ומציעה פתרונות בילינג (גבייה) וניהול. שתי החברות גם אינן משלימות זו את זו בשרשרת המזון של פתרונות המחשוב: אינטל פועלת עמוק בתוך מערכות החומרה של המחשבים והשרתים, ואמדוקס מספקת אפליקציות ושירותים שמתבססים על פלטפורמות המחשוב שמאכלסים את מרכזי הנתונים של ענקיות הטלקום.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי שתי החברות החליטו לשתף פעולה בישראל והקימו מעבדה משותפת (Performance Lab), שנועדה לבחון טכנולוגיות חדשות. המעבדה, שנמצאת בבניין אמדוקס ברעננה, הוקמה במימון משותף של אמדוקס ואינטל, והמנהלים והעובדים בה מגיעים משתי החברות.

אינטל, ספקית המעבדים הגדולה ביותר בעולם, משקיעה בשנים האחרונות יותר ויותר משאבים בתחום התוכנה. הדבר בא לידי ביטוי גם כאן בישראל, ואינטל מספקת לחברות ישראליות ייעוץ טכנולוגי ושיווקי לצד ציוד וערוצי הפצה, במסגרת תוכנית שנתמכת על-ידי המדען הראשי.

כריסטוס גיאורגיאופולוס, מנהל קשרי המפתחים בחטיבת התוכנה והשירותים של אינטל, אמר לפני מספר חודשים ל"גלובס" שלפי נתוני החברה, יש בישראל 2,000 חברות שמספקות פתרונות תוכנה, "ונשמח אם כולן יצטרפו לתוכנית", אמר.

בדרך-כלל, אינטל משתפת פעולה עם חברות קטנות, אבל במקרה זה היא פונה דווקא לחברת תוכנה גדולה, אמדוקס, שנסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של 4.4 מיליארד דולר, ומעסיקה כ-17 אלף איש ברחבי העולם. שיתוף הפעולה בין אמדוקס ואינטל איננו חלק מהתוכנית שבתמיכת המדען הראשי.

הרציונל בהקמת המעבדה הוא לבדוק את מוצריה של אמדוקס על הפלטפורמות של אינטל, ולוודא שהם עובדים בצורה מיטבית יחד. אמדוקס מפתחת פתרונות גביה, ניהול ושירות לקוחות, שמיועדים בעיקר לספקיות תקשורת. הטכנולוגיות שנבחנות במעבדה הן בתחומים של עיבוד, אחסון, וירטואליזציה וזיכרון. בחינת הטכנולוגיות במעבדה עשויה להשפיע על עיצוב הארכיטקטורה של מוצרי הדור הבא של אמדוקס, וכך גם על המעבדים של אינטל.

אינטל לוטשת עיניים לסלולר

ייתכן שמניע נוסף ליצירת שיתוף הפעולה הוא החדירה המחודשת של אינטל לשוק הטלפונים הניידים. אמדוקס, שמספקת שירותים ותוכנה סביב הערך המוסף של לקוחות ספקית שירותי התקשורת הניידת, היא פרטנרית מוצלחת להתאמת מעבדי ה-Atom של אינטל לסביבת השירותים הסלולריים.

בתגובה לפניית "גלובס", נמסר מאמדוקס על-ידי ביל גואין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של חטיבת המוצרים, כי "המעבדה המשותפת היא מקום שמעודד טכנולוגיה חדשה לתמיכה ברשתות נוכחיות וברשתות של הדור הבא". אינטל העבירה את תגובתו של גיאורגיאופולוס: "המעבדה היא אמצעי משמעותי לפרויקטים משותפים ולמחקר משותף. נוכל להרוויח מכך שגופי המחקר והפיתוח של שתי החברות יעבדו ביחד".

אינטל, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 89.6 מיליארד דולר, הקצתה בשנת 2008 כ-5.7 מיליארד דולר למחקר ופיתוח, 15.2% מהכנסותיה. באמדוקס הסתכמה ההוצאה למחקר ופיתוח ב-225.5 מיליון דולר בשנה הפיסקלית 2008, כ-7.1% מההכנסות השנתיות.