קבוצת דלק תקים לתנובה תחנת כוח ב-63 מיליון שקל

חברה בת של הקבוצה - איי.פי.פי דלק תקים למפעל של תנובה תחנת כוח בהספק של 55 מגה וואט בהסכם חכירה ל-27 שנה ■ נראה כי חברות הגז של הקבוצה יהנו מהסינרגיה ויספקו אותו מקידוח תמר

ראשי קבוצת דלק , חברת דלק תשתיות וחברת תנובה חתמו אמש על הסכם להקמה ותפעול של תחנת כח פרטית אשר תספק למפעלי תנובה באלון תבור חשמל וקיטור.

ההסכם שנחתם מהווה המשך למזכר הבנות אשר נחתם בין הצדדים באוקטובר 2008 ולפיו תחנת הכוח אשר תיבנה ותתופעל על ידי חברת הבת איי.פי.פי -דלק אלון תבור בשיטת BOO שפירושה Build,Own, Operate בשטחה של מחלבת אלון תבור תנובה, תהיה מסוג קוגנרציה (ייצור חשמל בקיטור) ותפיק כ-55 מגה וואט באמצעות טורבינת גז מופעלת בגז טבעי וקיטור לצורכי התעשיה.

עוד סוכם בין הצדדים כי תקופת ההסכם ההתקשרות הינו ל- 27 שנים שתחילתן במועד הסגירה הפיננסית אשר תתרחש לא יאוחר מחודש אפריל 2011 .בנייתה של תחנת הכוח צפויה להסתיים בסוף שנת 2012 כאשר עלות הקמתה מוערכת על יד קבוצת דלק בכ-63 מיליון דולר.

השימוש בגז טבעי בתחנת הכוח מצביע על סינרגיה בין החברות הבנות בקבוצת דלק וסביר להניח כי לפחות אחת מהן תהנה מהסכם אספקת הגז לתחנה.

קיומו של ההסכם מותנית בחתימת הסכם ליווי פיננסי לפרוייקט עם מוסד פיננסי, קבלת רישיון מותנה להקמת תחנת הכוח מהרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, חתימה על הסכמים לאספקת גז ולהולכת גז לתחנת הכוח ותנאים נוספים כמפורט בהסכם.