מקגרו-היל, חברת הוצאה לאור, ככל הנראה תמכור את השבועון "ביזנסוויק" בדולר אחד. החברה מנסה למכור את השבועון בתקופה שבה ההכנסות ממודעות פרסומת בירידה ומספר הרוכשים הפוטנציאלים של עיתונים וכתבי עת מצומצם מאוד.
לצורך ניהול המכירה שכרה מקגרו את בנק ההשקעות אוורקור פרטנרס, שנמנה עם בנקי הבוטיק.
אתמול (ב') אחר הצהריים הודיעה מקגרו שהיא "בוחנת אופציות אסטרטגיות" עבור "ביזנסוויק". חברות נוהגות להשתמש בביטוי הנאה "אופציות אסטרטגיות" כשהן עושות מאמצים למכור נכס מסוים.
ממקגרו לא נמסרו פרטים נוספים, ובאוורקור סירבו להגיב.
ל"ביזנסוויק", שנוסד ב-1929, 4.8 מיליון קוראים ב-140 מדינות, על-פי הנתונים המופיעים באתר האינטרנט של השבועון. "ביזנסוויק" קנה לו מוניטין בזכות מאמרים בענייני עסקים ופיננסים שנועדו לקהילת המשקיעים ולציבור הרחב, המעוניין במניות, אגרות חוב והשקעות אחרות.
הכנסותיה של מקגרו ממודעות פרסומת פחתו בשליש במחצית הראשונה של 2009. פיטר אפרט, אנליסט בבית ההשקעות פייפר ג'פרי, צופה לשבועון הפסדים של 10-20 מיליון דולר בשנה כנגד הכנסות של 130 מיליון דולר.
"מכירת 'ביזנסוויק' תהיה מהלך חיובי מבחינת מקגרו-היל", הוסיף אפרט. "כרגע מדובר בפעילות הכרוכה בהפסדים. מדובר בפעילות שמסיחה את תשומת לבו של צוות ההנהלה. המהלך יוכיח למשקיעים שהחברה נוקטת גישה פרו-אקטיבית יותר כדי למקסם את תיק ההשקעות".
הקושי שעמו מתמודדת מקגרו, בדומה למו"לים אחרים של עיתונות מודפסת, הוא מציאת רוכש. עסקאות בתחום אמצעי המדיה המודפסים נעשו נדירות יותר מבעבר.
כתב עת כלכלי אחר, "קונדה נסט פורטפוליו", נסגר השנה לאחר שהקוראים מאסו בשילוב בין חדשות עסקים קשות עם מאמרים בסגנון "ואניטי פייר".
ריד פיליפס, מנהל שותף בדסילבה אנד פיליפס, אמר שהרוכשים הפוטנציאליים הם אופןגייט קפיטל, פלטינום אקוויטי ומנסואטו. "אופן גייט רכשה את 'טי.וי גייד' במיליון דולר, וזה כנראה יהיה סוג העסקה גם במקרה הזה". פלטינום ואופן גייט סירבו להגיב.
בלומברג ובונייר, רוכשות פוטנציאליות נוספות, סירבו אף הן להגיב, ומבונייר נמסר כי הם תמיד העדיפו רכישות נישה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.