מצמוד לשקלי: קבוצת דלק המירה חוב בהיקף של 643 מ' ש'

חלק מסדרות י"א וי"ב של החברה שהיו צמודות למדד ולא נסחרו בבורסה, הומרו לאג"ח שיירשמו למסחר בריבית של 8.5%, הגבוהה ב-3% מהריבית המקורית

אל הטרנד הנוכחי של גיוס חוב שקלי ולא צמוד מדד על ידי חברות גדולות, הצטרפה היום גם קבוצת דלק שעשתה זאת בדרך מקורית למדי. החברה השלימה בימים האחרונים מהלך שבו הציעה למחזיקי אג"ח מסדרה י"א וי"ב, הכוללות אג"חים שהונפקו לגופים מוסדיים ואינם נסחרים בבורסה, להחליפן באיגרות חוב שקליות חדשות אשר יונפקו ויירשמו למסחר.

איגרות החוב מסדרה י"א וי"ב הן בהיקף של 467 מיליון שקל ו-1.1 מיליארד שקל, בהתאמה, והן הונפקו בשנת 2006. במסגרת התהליך, בעלי אג"ח מסדרה י"א שנענו להצעה יקבלו אג"ח שקליות חדשות מסדרה י"ד, ואג"ח מסדרה י"ב יוחלפו באג"ח מסדרה ט"ו. הריבית שנקבעה לאיגרות החוב השקליות החדשות היא 8.5% - כ-3% מעל הריבית של איגרות החוב הצמודות.

המוסדיים נענו להצעה, ובסדרה י"א יוחלפו 139 מיליון שקל מתוך 467 מיליון שקל, ובסדרה י"ב יוחלפו 504 מיליון שקל, מתוך 1.1 מיליארד שקל. בסך הכל החליפה קבוצת דלק 643 מיליון שקל מהחוב הצמוד שלה, בחוב שקלי.

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, הסביר היום ל"גלובס" את המהלך: "יש לנו כיום חוב צמוד מדד באיגרות חוב בהיקף של 4.4 מיליארד שקל, ורצינו להפחית את החשיפה שלנו לאינפלציה. לא משתלם לנו לבצע עסקת SWAP בבנקים, מכיוון שהעלויות שלה הן כ-3% מסך העסקה, ובנוסף אנו נדרשים להפקיד ביטחונות בהיקף של 10%", הסביר.

לדבריו, עקב כך, " עלה הרעיון לקחת איגרות חוב קיימות, אשר אינן סחירות, ולהחליפן באיגרות חוב חדשות, שלא יהיו צמודות ויישאו ריבית גבוהה יותר. היות שמהלך כזה לא נעשה עד עתה, עבדנו בשיתוף עם רשות ניירות ערך ומסלקת הבורסה על מנת להסדיר את העניין מהבחינה הטכנית", אמר ברטפלד.