משאירה את כולם מאחור: התמ"ג של סין זינק ב-7.9%

תחזיות השוק היו לקצב צמיחה שנתי של 7.8% לאחר עלייה של 6.1% בלבד ברבעון הראשון ■ סין עקפה את יפן כבורסה השנייה בגודלה בעולם לפי שווי שוק בפעם הראשונה מזה 18 חודשים

נראה כי ההערכות כי סין תצא מהמשבר העולמי לפני שאר הכלכלות המרכזיות מתבססות. נתוני התמ"ג של הרבעון השני הצביעו על קצב צמיחה שנתי של 7.9%, לעומת 6.1% בלבד ברבעון הראשון ומעל תחזיות אנליסטים בסקר של "בלומברג" לקצב צמיחה שנתי של 7.8%. כך לפי הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין.

חבילת התמריצים של סין בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר), הקלה בהגבלות השונות על הבנקים והעלייה בצריכה הפרטית תרמו כולם להתאוששותה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

"סין עלתה על דרך המלך, הכלכלה עשויה להאיץ לקצב שנתי של 9% ברבעון השלישי ו-10% ברבעון הרביעי", העריך לו טינג, כלכלן בבנק אוף אמריקה בהונג קונג.

בנוסף, סין עקפה את יפן כבורסה השנייה בגודלה בעולם לפי שווי שוק. זאת לאחר שמדד שנחאי המשולב , שממשיך לעלות גם היום, עלה אתמול ב-1.4% לשווי שוק של 3.21 טריליון דולר לעומת 3.2 טריליון דולר ביפן. לארה"ב יש את שוק המניות הגדול ביותר בעולם עם שווי שוק של 10.8 טריליון דולר.

זאת הפעם הראשונה מזה 18 חודשים שהבורסה של סין עוקפת את זו של יפן. מדד שנחאי המשולב עלה ב-75% מאז תחילת השנה בעוד שמדד ניקיי 225 עלה ב-7% בלבד.