מהומות בירושלים: המון חרדי התנפל על לשכת הרווחה

(עדכון) - משפחת "האם המרעיבה": "לא מדובר באישה אלימה" ■ העירייה מחלצת את עובדי לשכת הרווחה בשכונת מאה שערים ■ באזורים אחרים נפצו המפגינים רמזורים והפכו פחי אשפה ■ הערכת הנזק נאמדת כ-200 אלף שקל

לא שקט: עשרות מפגינים חרדים יצאו בצהריים לרחוב בר אילן וכיכר השבת. הם מוחים, זה היום השלישי, על מעצר האם החרדית החשודה בהרעבת בנה.

חלק גדול מהזעם מופנה לעבר עובדי לשכת הרווחה. המשטרה מחלצת את העובדים מרחוב חיי אדם הסמוך לשכונת מאה שערים, לאחר שהמונים דופקים על דלתות הלשכה ומאיימים לשבור את החלונות. מעיריית ירושלים נמסר כי העובדים חשים מאוימים ומפוחדים.

ברחוב שבטי ישראל, סמוך למשרד החינוך, ניפצו המתפרעים רמזורים וגם את חלונות המשרד. ברחוב בר אילן הושחתו כל הרמזורים הנמוכים, עמוד מצלמת תנועה וארון בקרת רמזורים. הערכת הנזק נאמדת כ-200 אלף שקל.

בנוסף, בשכונת מאה שערים וברחוב בר אילן, הותקפו מספר עיתונאים. בצומת בר אילן הכביש נחסם לתנועה בגלל מכולות אשפה הפוכות על הכביש. גם מול בית החולים הדסה עין כרם, שם מאושפז הבן "שהורעב" מפגינים חרדים.

מוקדם יותר הבוקר נפצע עובד מחלקת התברואה של עיריית ירושלים שעבר סמוך לרחוב בר אילן. העובד נפגע מיידוי אבנים לאחר שכמה חרדים במקום הבחינו כי הוא לובש את מדי העירייה. העובד הובהל לטיפול בבית החולים לאחר שנפגע בכתף, בפנים ובראש.

העירייה מפסיקה לספק שירותים

אתמול הודיעה עיריית ירושלים כי בשל ההתפרעויות האלימות של החרדים, העירייה מפסיקה לספק להם שירותים, כולל את פינוי האשפה.

בעקבות ההפגנות בירושלים הודיעה חברת החשמל הבוקר כי בשל איסור של המשטרה להיכנס לשכונות החרדיות בירושלים, ייתכן ולחברת החשמל יהיו קשיים במתן שירות לתושבים באזורים אלה. חברת החשמל ערוכה למתן שירות, בהתאם להוראות המשטרה. גם תנועות האוטובוסים של אגד ברחוב בר אילן הוסתה לנתיבי תחבורה חלופיים.

אמש: 26 מפגינים חרדים נעצרו

ברחבי ירושלים הפגינו אמש חרדים רבים. לפחות 26 מפגינים נעצרו. ההפגנות התרכזו ברחוב בר אילן, רחוב יחזקאל וכיכר השבת. ההפגנות התרחשו בגלים - עשרות חרדים צעקו, הפכו פחים - והתפזרו. ברחוב בר אילן שברו כמה מפגינים רמזורים.

במקביל, מקורביה של האם הירושלמית מוסיפים להגן עליה גם בריאינות לכלי התקשורת. "זו עלילת דם", אמר אמש לחדשות 2 באינטרנט ד', שמכיר את המשפחה מאז אושפז בנה בבית החולים הדסה עין כרם.

"נהגתי לעזור להם פעמים רבות, ומהיכרותי איתם אני יודע שהאמא מסורה מאוד", הוסיף ד'. "לא תיארתי לעצמי ולא עלה בדעתי שיכול להיות סיפור כזה. היא הייתה מסתובבת איתו (עם בנה י.ז) שעות על הידיים, צמודה אליו".

ד' מספר כי הבן קיבל בבית החולים טיפול כימותרפי, מה שגרם, לטענתו, לתסמינים מהם סבל הילד. "כל מי שנמצא בטיפול כימותרפי אין לו חשק לאכול והגוף קטן עם הזמן", אמר. "אומרים שהשיער נשר לו בגלל האמא וזה שטויות. זה קרה רק עקב הכימותרפיה". בבית החולים הדסה מכחישים בתוקף את הטענות על טיפולי הכימותרפיה.

לדברי ד', שאר בני משפחתה של האם נראים בריאים. "התעללו במשפחה הזאת, זה פשוט הזוי", הוא אומר. "האם מרגישה הרבה זמן שמסתודדים מאחורי הגב שלה, אבל היא לא ציפתה לזה. אדם שעושה משהו רע מצפה לזה, והיא עכשיו בהלם כי זה לא קשור. זאת פשוט עלילת דם".