בנק הפועלים מפחית הבונוס לברונשטיין ב-1.6 מיליון שקל

רשות ני"ע תסתפק ככל הנראה בצעד זה של הבנק ■ הבנק שיגר מכתב תשובה לרשות ני"ע, בו הוא מדגיש כי הליך ההחלטה על הבונוס היה "תקין" וכי הבונוס בגובה 9.5 מיליון שקל הינו "סביר"

כצפוי וכפי שדווח ב"גלובס" מוקדם יותר השבוע, בנק הפועלים הגיב היום באופן רשמי לפניית רשות ני"ע בנוגע לפגמים בהליך אישור הבונוס בסך 9.5 מיליון שקל למנכ"ל פועלים שוקי הון, ניר ברונשטיין, והבנק אומר כי "הליך האישור של המענקים היה תקין". הבנק מציין בהודעתו כי הנושא הובא לדיון נוסף בדירקטוריון, וזה אישרר את ההחלטה להעניק את הבונוסים.

אם כן, בנק הפועלים דבר בעמדה כי חלוקת הבונוסים הייתה תקינה, אולם הוא בכל זאת החליט להפחית את סכום המענק ב-1.6 מיליון שקל, כך שברונשטיין ייאלץ להסתפק בסכום של 7.9 מיליון שקל "בלבד".יש לציין כי ברונשטיין כי קיבל את מלוא הבונוס, וכעת הוא יחזיר 1.6 מיליון שקל בעקבות החלטת הדירקטוריון.

יצויין, כי בשנים 2006-2007 הסתכמו רווחי פועלים שוקי הון ב-136 מיליון שקל. מאז מינויו של ברונשטיין למנכ"ל בסוף 2002 ועד עתה, הסתכמו רווחי פועלים שוקי הון בכ-200 מיליון שקל.

כזכור, רשות ני"ע שיגרה מכתב לדירקטוריון הבנק, בו היא הצביעה על הפגמים שנפלו באישור הבונוס. הרשות טענה בעיקר כי לא ניתן בדיון מענה הולם ואמיתי לסימני שאלה ותהיות מצד מספר דירקטורים באשר לבונוס של ברונשטיין. היא התייחסה לטענת הדירקטור עודד שריג, לפיה עליית הערך של פועלים שוקי הון (בגובה 150 מיליון שקל) באה בעיקר הודות לעליית ערך בתיק המניות שהבנק מחזיק. במילים אחרות, עליית הערך של החברה אינה "אמיתית" אלא נובעת מהתאוששות שוקי המניות, ולפיכך אין היא אמורה להילקח בחשבון לצורך קביעת בונוס.

רשות ני"ע קצבה לבנק הפועלים שבוע להגיב למכתבה, והיום, כאמור הגיעה התגובה. בשבוע האחרון הספיק הבנק לחזור על כל תהליך אישור הבונוס מחדש, ומצא כי התהליך היה תקין, אם כי החליט, כאמור, להפחית את הבונוס לברונשטיין ב-1.6 מיליון שקל. ההערכה היא כי רשות ני"ע תסתפק בכך ולא תערים קשיים נוספים על הבנק.

ההערכה היא, כי לאחר הפחתת הבונוס, רשות ני"ע לא תנקוט צעד נוסף. זאת הן מאחר שהבנק עמד בלוח הזמנים שהרשות הציבה לו, הן מאחר שפעל כדרישת הרשות והקיים דיון מחודש בבונוס, והן מאחר שהפחית את הבונוס באופן משמעותי.

דירקטוריון הבנק הגיב לטענות רשות ני"ע באומרו כי "מנכ"ל פועלים שוקי הון וצוות הניהול שלה תרמו תרומה משמעותית להצלחת פועלים שוקי הון בשנים הרלוונטיות ולהעברתה מהפסדים לפסים של רווחיות, לרבות הבראת חברה בת של הבנק בחו"ל". עוד אומר הדירקטוריון כי "הייתה קיימת תחושה של מחויבות ארגונית ושל הוגנות כלפי בכירי פועלים שוקי הון למתן פיצוי בגין אי הענקת אופציות בשנים 2006-2007".

דירקטוריון הבנק הדגיש כי התגמול הינו "סביר בנסיבות העניין", וציין עוד במכתבו שהליך קבלת ההחלטות על מתן הבונוס לווה על ידי משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג (E&Y) ומשרד עורכי הדין גולדפרב, לוי, ערן - וכי התהליך היה "תקין ונאות".