עיקולי הבתים בארה"ב עלו ב-15% במחצית הראשונה של השנה

העיקולים הגיעו ל-1.5 מיליון בתי אב ב-6 החודשים הראשונים של השנה ■ יותר מ-336 אלף בתי אב קיבלו לפחות הודעת עיקול אחת ביוני ■ אחד מכל 380 בתים בארה"ב מצוי בהליך עיקול

שיעור עיקולי הבתים בארה"ב עלה ב-15% במחצית הראשונה של שנת 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר האמריקנים אשר מצויים בהליך במסגרתו הם עלולים לאבד את ביתם ממשיך לטפס, כאשר יותר אנשים איבדו את עבודתם ומקור פרנסתם ומתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשית, בעוד שווי בתיהם ממשיך לרדת.

משבר העיקולים הגיע ל-1.5 מיליון בתי אב ב-6 החודשים הראשונים של השנה, כך על פי דו"ח שפרסם RealtyTrack העוקב אחר נתוני העיקולים בארה"ב.

המידע מראה כי על אף תוכנית הסיבסוד בהיקף של 50 מיליארד דולר של ממשל אובמה לעידוד הלוואות לענף הנדל"ן במטרה למנוע עיקולים, משבר הדיור ברחבי ארה"ב ממשיך להתרחב. מומחים צופים כי העיקולים ימשיכו לעלות עד אמצע השנה הבאה.

ביוני עלה שיעור הגשות הבקשות לעיקולים ביותר מ-33% לעומת הרמה שנרשמה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, מחודש מאי נרשמה עלייה של 5%. יותר מ-336 אלף בתי אב קיבלו לפחות הודעת עיקול אחת ביוני, הווי אומר, אחד מכל 380 בתים בארה"ב נאלצים להתמודד מול הליכי העיקול של בתיהם. זהו החודש הרביעי ברציפות בו יותר מ-300 אלף בתי אב מקבלים הודעות עיקול.

הבנקים העבירו לידיהם 79 אלף בתים ביוני, עלייה לעומת 65 אלף בחודש הקודם.