פרקליטי אולמרט למזוז: לא נתייצב לשימוע בפרשת ראשונטורס

זאת משום שלדעתם אין טעם בשימוע נוכח הגשת כתב האישום היום נגד רייצ'ל רז-ריסבי, שהיתה מתאמת קשרי החוץ של אולמרט, בו נטען כי אולמרט הנחה אותה להשיג במירמה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שיגרו הערב (ה') מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו הודיעו כי אין בכוונתם להתייצב לשימוע בפרשת ראשונטורס. זאת, משום שלדעתם אין בו טעם נוכח הגשת כתב האישום היום נגד רייצ'ל רז-ריסבי, שהיתה מתאמת קשרי החוץ של אולמרט.

בכתב האישום נטען כי אולמרט הנחה את מנהלת לשכתו, שולה זקן, ואת רז-ריסבי להשיג במירמה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל, תוך הונאת גופים שונים ובהם המדינה.

זה כתב האישום הראשון שהוגש בפרשה, לאחר שבפרקליטות דחו את טענותיה של רז-ריסבי בשימוע.

עד סוף אוגוסט היה אמור מזוז לקיים 4 ישיבות שימוע לפרקליטי אולמרט בכל 3 הפרשות בהן הוחלט כבר להעמידו לדין - טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות. למרות זאת, בפרקליטות לא המתינו עם הגשת כתב האישום נגד רז-ריסבי - מה שכמעט אינו מותיר מקום לספק שגם אולמרט יועמד לדין, נוכח מה שמיוחס בו לאולמרט.

פרקליטי אולמרט - עוה"ד אלי זהר, יהודה וינשטיין, נבות תל-צור ורועי בלכר - כותבים הערב למזוז כי הגשת כתב האישום ערב השימוע בפרשה, "מעידה כמאה עדים כי כלה ונחרצה עימכם להגיש כתב אישום נגדו בפרשה זו ועל חוסר התוחלת והתועלת שבקיום השימוע הקבוע לחודש הבא. הנחנו שייעשה מאמץ לקיים שימוע כהלכתו, שישלטו בו אוזן קשבת, לב פתוח ונפש חפצה, או שלכל הפחות תקוים מראית עין של אלה. למרבה הצער, בהגשת כתב האישום נגד רז-ריסבי, בעיתוי בו הוגש, הוכחתם כי האוזן אטומה וכי הלב ערל, וכי אפילו על מראית העין אינכם מקפידים עוד לשמור".

הם הוסיפו כי בכך נרמסה ברגל גסה זכותו החוקית של אולמרט לקיים שימוע כהלכתו, ומשכך אין בכוונתם להתייצב לשימוע בפרשה זו.

"אתם, המשיכו לנהוג כהבנתכם, ומר אולמרט שומר על כל זכויותיו הנובעות מכך שחובת השימוע בעניינו הופרה על-ידכם", כתבו הפרקליטים.

בכך הם רומזים כי כאשר יוגש כתב האישום נגד אולמרט, הוא יבקש לבטלו בנימוק שלא נערך לו שימוע כנדרש. סביר להניח כי עניין זה יהווה נדבך נוסף בטענתם להגנה מן הצדק, נוכח רדיפה והתעמרות מצד הפרקליטות.