רוביני: "הרע מכל מאחורינו - תיתכן יציאה מהמשבר עוד השנה"

מאוחר יותר הכחיש רוביני את הדברים ואמר לרויטרס "דבריי הוצאו מהקשרם" ■ הכלכלה האמריקנית עדיין תצטרך חבילת תמריצים שנייה מהממשל האמריקני, בהיקף של עד 250 מיליארד דולר עד סוף השנה

פרופ' נוריאל רוביני, אשר זכה לכינוי "ד"ר יום הדין" לאחר שהצליח לחזות את המשבר הכלכלי הנוכחי, אמר היום כי "הרע מכל במשבר הכלכלי והפיננסי - מאחורינו". אך מאוחר יותר הכחיש את הדברים ואמר כי הדברים הוצאו מהקשרם.

רוביני מעריך, כי ככל הנראה הכלכלה האמריקנית עדיין תצטרך חבילת תמריצים שנייה מהממשל האמריקני, בהיקף של עד 250 מיליארד דולר עד סוף השנה, במטרה לעודד ולשקם את שוק העבודה המידרדר. כך דיווחה היום (ה') סוכנות הידיעות רויטרס.

"תוכנית תמריצים חדשה צריכה להיות בהיקף המתאים - לא גדולה מדי ולא קטנה מדי". אמר רוביני. "בלעדיה, השווקים הפיננסיים לא ישתקמו בקרוב, וכמוהם גם הכלכלה האמריקנית". הוסיף.

עם זאת, רוביני רמז כי ייתכן והכלכלה לא תידרדר יותר ממה שכבר הידרדרה, וייתכן כי המשבר הכלכלי ייסתיים עוד השנה. זאת בשונה מהערכתו הקודמת בחודש שעבר, לפיה צפה תיקון נוסף כלפי מטה השנה ובשנה הבאה.

מאוחר יותר דווח ברויטרס כי רוביני הצהיר כי דבריו יצאו מהקשרם. והדגיש שהתחזיות הכלכליות שלו בדבר המיתון נותרו ללא שינוי.

"הערכתי כבר כמה פעמים שהמיתון הגלובלי יימשך כ-24 חודשים. כעת אנחנו בחודש ה-19 בתוך המיתון הזה. כפי שחזיתי מוקדם יותר המיתון יסתיים רק בסוף השנה, כאשר ההתאוששות תהיה רק בתחילת שנת 2010. באופן מפורש אני לא צופה חזרה לצמיחה כלכלית כבר בסוף השנה הנוכחית".