המסמכים הרפואיים של הילד המורעב

במסמכים לא מצוינת הטענה על ההרעבה, אלא רק מחלות שבהן הצוות הרפואי סובר שהילד חולה ■ הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצר האם ■ אמש שוב יצאו החרדים להפגין ■ דעה: כל החרדים אשמים? / ליאת רון

האם טענות האם שנחשדת בהרעבה ובעלה, שילדם הצעיר חולה וכי מדובר בהיטפלות - נכונות? מסמכים שהגיעו לידי חדשות 2 באינטרנט משני בתי חולים, מסבכים עוד יותר את המצב הרגיש גם כך של המשפחה מול המשטרה, גורמי הרווחה ובתי החולים עצמם.

חלק מהמסמכים פורסם לראשונה באתר "חרדים", אך אתר חדשות 2 מביאים את המסמכים המלאים.

כפי שפורסם בעבר, הפעוט אושפז בשנת 2008 בבית החולים בעקבות מה שמתואר במסמכים כ"מחלת חום כרונית ממושכת מכשנה, כמו כן... גובה ומשקל נמוכים. בבדיקתו חיוור, חלש...". באותו בית חולים כפי שטוענת המשטרה - לא הצליחו "לעלות" על העובדה שהאם לכאורה מרעיבה את בנה. "הילד הועלה על עקומת גדילה - נמצא הרחק מתחת לעקומה מבחינת משקל וגובה", מפורט עוד במסמכי בית החולים. "נצפו בעיות התנהגותיות קשות של הילד הן לגבי אוכל והן בקשר עם אמו ושאר המטפלים". "הילד סבל בשנה האחרונה ממחלה" עוד נכתב, "לסיכום נראה כי הילד סבל במשך השנה האחרונה מ...(כאן מפורט שם המחלה), אשר נמצאת לקראת סיומה אך תוצאות של המחלה הארוכה הן ירידה קשה במשקל ומצב תת תזונה קשה והפרעות התנהגות קשות. כעת המאמץ הטיפולי מכוון לטיפול תזונתי... וטיפול התנהגותי".

מבית החולים הראשון בו אושפז, הועבר התינוק לבית חולים אחר. המסמך שהגיע לידי חדשות 2 באינטרנט מעודכן לתאריך 27.5.2009. פחות מחודש לפני חשיפת הפרשה. "... בריא עד גיל חצי שנה", נכתב במסמך על התינוק המאושפז. "מאז גיל חצי שנה - שבירת עקומות גדילה... ללא כל עלייה במשקל מזה חודשים רבים". "מצב כללי ירוד, מדולדל, אי שקט לסירוגין, חיוור... עבר בירור מקיף והתקבל לכאן להמשך בירור וטיפול במעקבו של ...(כאן מפורט שם הרופא). המחשבה בשלב זה היא כי ייתכן ומדובר ב... (כאן מפורט שם המחלה - מחלת חום). מאושפז פה... מתוך מטרה לשפר את מצבו הכללי הירוד ומצבו התזונתי".

התגובה: "המסמכים מוכיחים שעשינו כל בדיקה אפשרית"

מבית החולים נמסר כי "מצבו של הילד שאמו נעצרה בחשד להתעללות מוסיף להשתפר. משקלו עולה ותסמינים גופניים נוספים שהיו לו נחלשים ואף נעלמים. הצוותים הרפואיים ממשיכים להעניק לילד את הטיפול המקצועי הטוב ביותר לו זכה עד כה. הילד מוקף באהבה, המוענקת לו גם על ידי בני המשפחה הנמצאים איתו. השמועות על היות הילד חולה בסרטן חסרות שחר ומופרכות לחלוטין".

בעניין המסמכים שהגיעו לידי חדשות 2 באינטרנט נמסר: "המסמכים האלה רק מוכיחים שבית החולים בדק את כל האופציות הרפואיות שיכולות להיות ובדק ביסודיות כדי לראות ממה הוא סובל לפני שהיא הלכה לכיוונים של חשד אוטומטי כלפי האם". עוד נמסר, "החובה הראשונית המוטלת על רופאים הייתה ועודנה למצות כל אפשרות של סיבה רפואית למצבו של הילד. וכך נעשה. כל דרך פעולה אחרת מטילה באופן אוטומטי חשד על כל ההורים שמביאים את ילדיהם לבית החולים".

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר האם ב-5 ימים

לאחר ההפגנות האלימות אמש, בהן נפצעו 18 שוטרים ונעצרו עשרות מפגינים חרדים, חוששים הבוקר במשטרת ירושלים מחידוש המחאה. זאת מפני שבבית המשפט המחוזי בעיר החל דיון בהארכת מעצרה של האם החשודה בהרעבת בנה. נציגי הפרקליטות בדיון מבקשים להאריך את מעצרה של האם ב-5 ימים נוספים. בנוסף הם ממליצים על חוות דעת פסיכיאטרית לאם - לקראת שחרור אפשרי למעצר בית.

"נוכח העובדה כי החשודה מצויה בחודש החמישי להריונה וכי עברה בעבר הפלות, הרי שבכפוף לקבלת חוות דעת מאת הפסיכיאטר המחוזי ותסקיר מעצר מאת שירות המבחן, לפיהם לא נשקפת מהמשיבה סכנה לבני משפחתה ולאחרים, תציע המבקשת לבית המשפט לשחרר את המשיבה למעצר בית הרחק מירושלים", נכתב בהצהרת התובע.

בדיון בבית המשפט נוכח גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שככל הנראה יבקש לערוב לשחרורה של האם למעצר בית.

עימותים ליליים אלימים בבירה

במהלך העימותים הליליים מול כוחות המשטרה זרקו החרדים חזיזים, יידו אבנים, הבעירו פחים ושפכו שמן על הכבישים. 25 מפגינים נעצרו ו-20 נוספים עוכבו לחקירה. 18 שוטרים נפצעו ושלושה מהם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כאן בחדשות 2 באינטרנט העברנו שידור חי ורציף ממוקדי ההפגנה.

אתמול, כך נודע לחדשות 2, התנהלו מגעים שקטים בין גורמים בעדה החרדית לבין גורמי רווחה, בשיתוף עם המשטרה והפרקליטות. הכל במטרה להרגיע את הרוחות בעיר ולגרום לשחרורה של האם ממעצר, תוך פיקוח מלא. אחד המפגינים אמר אמש כי "כנראה שראש אגף החקירות יודע שהילדים שלה הם הדבר הכי יקר לה ולכן הוא מאיים עליה באמצעות הילד. נפגין עד שהמשטרה תשנה את דעתה. למשטרה אין שום חומר ושום הצדקה לכך שהיא תשב בכלא. המשטרה הם אנטישמים ששונאים יהודים מסורתיים".

המשטרה: חשש שהאם תימלט לחו"ל אם תשוחרר

משטרת ירושלים כינסה אתמול תדרוך עיתונאים מיוחד בנושא ה"אם המרעיבה". רב פקד אבי כהן, ראש צוות החקירה, אמר כי המשפחה וסביבתה של האם מקשה מאוד על עבודת המשטרה, למרות שהתחייבו לשתף פעולה עם השוטרים. החוגים שסובבים את האם פועלים, כלשונו, "כמו ארגון פשיעה". "יש בידינו בשלב הזה ראיות שמבססות חשד לפגיעות שונות בילד. מניעת מזון, חבלות, ודברים נוספים שמטרתם על פי החשד הייתה ליצור מצג של ילד חולה", אמר כהן. ראש צוות החקירה הוסיף כי במשטרה חוששים כי אם תשוחרר ממעצר, תנסה האם להימלט לחו"ל. חשש נוסף הוא שגורמים בעדה החרדית ינסו למלט אותה מהארץ.

ביה"ח הדסה: מצבו של הילד משתפר

בבית החולים הדסה עין כרם דיווחו אתמול בצהריים על שיפור במצבו הרפואי של בן השלוש, והכחישו בתוקף גם את טענתם של מקורבי המשפחה כי הילד חולה בסרטן, וזו הסיבה לסימני ההזנחה, כביכול, ממנו הוא סובל. "משקלו של הילד עולה ותסמינים גופניים נוספים שהיו לו נחלשים, ואף נעלמים", אמרו בהדסה. "הוא מוקף באהבה וחמלה המוענקים לו גם על ידי בני משפחה הנמצאים איתו".

בהדסה הוסיפו כי "השמועות על היות הילד חולה בסרטן חסרות שחר ומופרכות לחלוטין, וכך גם השמועות על טיפול כימותרפי שהוא עבר כביכול. הדבר איננו נכון כלל וכלל". בבית החולים גם גינו המפגינים החרדים שהתקבצו סמוך לבית החולים.