אמריקה נפרדת מוולטר קרונקייט, גדול מגישי החדשות בטלוויזיה

קרונקייט, שדרן הטלוויזיה הוותיק, שהיה חלק בלתי נפרד מסיקור אירועי המאה שעברה, הלך לעולמו בגיל 92

ביום ו' האחרון נפרדה אמריקה הצפונית מאחד מסמליה הוותיקים והאהובים. וולטר קרונקייט מגיש הטלוויזיה הוותיק, שזכה לכינוי "הדוד" וולט מפי הקולגות, הלך לעולמו בגיל 92. לדברי בני משפחתו, קרונקייט חלה במחלה סופנית בכלי הדם, המספקים דם למוח.

קרונקייט היה דעתן, ממלכתי לפרקים, סמכותי ושלו, והוא היה שם תמיד: הוא דיווח בשידור חי מזירת הירצחו של הנשיא קנדי, הוא סיקר את משבר הטילים בקובה, ואת נחיתת האדם הראשון על הירח לפני 40 שנה בדיוק. הוא סיקר את מלחמת וייטנאם, לה התנגד - וזכה למחמאה שלא במתכוון מהנשיא דאז, לינדון ג'ונסון, שאמר: "איבדתי את קרונקייט, איבדתי את אמריקה" - וזה היה נכון.

קרונקייט היה קונצנזוס עוד כשמקלט הטלוויזיה שידר בשחור-לבן, אגדה בחייו, סמל לעיתונות נקייה, מהימנה ורצינית. הוא הגיש את מהדורת חדשות הערב של CBS מיומה הראשון ב-1969 (עד 1981, אז הוחלף על-ידי דן ראת'ר), והיה המגיש המיתולוגי של תוכנית התחקירים המוערכת "60 דקות". נראה שלא היה מתאים, אמין ודעתן ממנו.

את דרכו העיתונאית החל קרונקייט בשנת 1939, כשהוא בן 22. את מלחמת העולם השנייה סיקר מהשטח כשנכנס עם הכוחות האמריקנים לגרמניה.

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, ספד לקרונקייט בסוף השבוע, והגדיר אותו כעיתונאי מוערך ומהימן, כזה שנחשב לגדול מגישי החדשות בתולדות הטלוויזיה האמריקנית. "קרונקייט היה קול של ודאות בעולם לא ודאי", אמר אובמה.