אישום: התחזה למומחה בשוק ההון וביצע הונאת פונזי במיליונים

דרור גלר מואשם כי במשך שנים התחזה למומחה בשוק ההון תוך שימוש בשמות בדויים והונה רבים במיליוני שקלים ■ הוא מואשם ב-21 אישומים של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה, התחזות לאחר והלבנת הון

הונאות הפונזי לא נגמרות: לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד דרור גלר (39) מרמת-גן, המואשם כי במשך שנים התחזה למומחה בשוק ההון תוך שימוש בשמות בדויים, והונה רבים במיליוני שקלים. הוא מואשם ב-21 אישומים של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה, התחזות לאדם אחר והלבנת הון.

התובעות, עוה"ד דורית אלון-כשר ושרית מזרחי מפרקליטות מחוז צפון, טוענת כי במטרה לרכוש את אמון הקורבנות, נהג גלר לספר כי שירת בצבא בשייטת 13 ועבד ככלכלן ב"אלביט". הוא הציע למתלוננים להשקיע באמצעותו סכומים גבוהים ולקבל ריבית חריגה שנעה בין 3% ל-10% בחודש. כן הבטיח כי יוכלו לקבל את הקרן בחזרה בכל עת שידרשו, בהתראה מראש. לחלקם אף "הדגים" במחשבו האישי כיצד הוא משקיע כספים בבורסה, ותמיד מרוויח או במקרה הגרוע ביותר אינו מפסיד. רק במספר מקרים השיב גלר למשקיעים את התשואה המובטחת, אך רובם לא קיבלו גם את הקרן.

כח-פי האישום, לחלק מהקורבנות הוצע אפיק אחר לרווח. הם התבקשו למסור לו צ'קים לניכיון בסכומים גבוהים, שאותם הכתיב להם תוך שהוא מבטיח שיפקיד בחשבונם, בטרם ייפרעו הצ'קים, את הסכום המופיע בהם.

חלק מהמתלוננים הוא פיתה לפתוח חשבון בנק על שמם, ולמסור לו פנקסי צ'קים ובתמורה יקבלו ממנו 1,500 עד 2,300 שקל בחודש. הוא הסביר כי הוא נמצא בהליכי גירושים מאשתו, ששמה את ידה על כל רכושו, ולכן הוא זקוק לחשבון בנק.

בחלק מהפעמים "שאל" את זהותו של חברו, יניב אסולין, ופתח חשבונות בנק תוך קבלת אשראי של 1.3 מיליון שקל, אותם לא השיב לבנקים. בכספי הקורבנות השתמש גלר לשיפור רמת חייו, רכישת נכסים (רכב ואופנוע), תשלום חובות ועוד.