בנק ירושלים רוצה לשווק כרטיסי אמריקן אקספרס

הבנק מנהל מו"מ עם ישראכרט ■ הנפקת הכרטיסים צפויה להתחיל בסוף השנה

בנק ירושלים נמצא במשא ומתן עם ישראכרט כדי להתחיל לשווק ללקוחותיו כרטיסי אמריקן אקספרס. המו"מ נמצא בשלב החלפת טיוטות וצפוי כי הנפקת הכרטיסים תתחיל לקראת סוף השנה. כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל בנק ירושלים הוא אבי בזורה, מנכ"ל ישראכרט הוא דב קוטלר וסמנכ"ל השיווק של אמריקן אקספרס בישראל היא אירית בטאט.

בכוונת בנק ירושלים לשווק את כרטיסי אמריקן אקספרס ביזנס וזהב ללקוחות הפלטיניום של הבנק בדגש על תושבי חוץ וזרים. לקוחות אלו מכירים את מותג אמריקן אקספרס מארצות המקור שלהם ולכן יהיה קל לשווק להם את הכרטיס. בנוסף מקיים בנק ירושלים משא ומתן עם כאל כדי לשנות את אופי הפעילות המשותפת. הכוונה היא לשווק את כרטיסי כאל ללקוחות הרגילים של בנק ירושלים.

מותג מוביל

אמריקן אקספרס משווקת בישראל מאז 1995 על ידי תשלובת ישראכרט. בעולם נחשבת אמריקן אקספרס למותג כרטיסי האשראי החזק ביותר. דירוג CNN מציב אותה בשנת 2008, זו שנה שלישית רצופה, כמותג הפיננסי המוביל ובמקום ה-13 בדירוג מותגי החברות הכללי. לאמריקן אקספרס 250 אלף כרטיסי אשראי כאשר ממוצע השימוש בהם גבוה מכרטיס רגיל ועומד על 3,279 שקל בחודש בהשוואה לכרטיס ממוצע בו השימוש עומד על 2,600 שקל בחודש.

בנק ירושלים, שבבעלות משפחת שובל, סיים את הרבעון הראשון עם רווח של 20.8 מיליון שקל, כאשר התשואה על ההון הגיעה ל-16.7%, הגבוהה ביותר מהבנקים העצמאיים. הלימות ההון של בנק ירושלים גבוהה ועמדה בתום הרבעון הראשון על 12.13%. ההון הראשוני הגיע ל-8.08%. בכוונת הבנק להתמודד על רכישת הבנק לפיתוח תעשייה.