האג"ח של הכשרת הישוב ברשימת מעקב שלילית

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה על הכנסת האג"ח של החברה ל-creditwatch עם השלכות שליליות ■ ב-S&P מעריכים כי על החברה לגייס כ-100 מיליון שקל על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה ל-2010

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה הבוקר כי שמה את האג"ח של חברת הכשרת הישוב ברשימת מעקב (creditwatch) עם השלכות שליליות. מדובר בכל סדרות האג"ח של החברה - מסדרה 10 , 11 , 12 , 13.

ההכנסה של האג"ח של החברה לרשימת המעקב נובעת לטענת חברת הדירוג מגידול במרכיב היזמות במדינות בעלות מאפייני סיכון גבוהים והמשך סביבה מאתגרת בפעילות של מעריב מרעים את פרופיל הסיכון העסקי של החברה הפועלת בתחומי הנדל"ן, המלונאות והתקשורת.

עוד נכתב בהודעת S&P כי תזרים המזומנים אשר מיוצר מתיק הנכסים המניבים של החברה בארץ ובחו"ל, מקוזז על ידי שאר הפעילויות, כשביניהן ייזום נדל"ן בעיקר במדינות מזרח ומרכז אירופה והפעילות בתחום המדיה. כתוצאה מכך מציגה החברה תזרים מזומנים שוטף שלילי לאורך שנים, נתון שעשוי להביא להורדת דירוג אף הוא.

בסוכנות הדירוגים מציינים כי רמת הנזילות הנוכחית אינה מספקת לפירעון של על התחייבויות החברה ב-2010 ותלויה בין היתר בקבלת הלוואות, מכירת נכסים וקבלת כספים מהפרויקטים היזמיים.

לעומת זאת, מציינים ב-S&P כי החתימה על הלוואה של 105 מיליון שקל מקרן המנוף מעמידה רמת מזומנים שמאפשרת לחברה לסיים את שנת 2009 ללא צרכי מימון חדשים.

בסוכנות הדירוג מעריכים כי החברה חייבת להלוות עוד כ-100 מיליון שקל על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה בשנת 2010 או שבמקביל תגייס את הסכום ממכירת נכסים.