המשחק הישראלי "פיצה מורגנה" יופץ ברשת באוגוסט הקרוב

עודד שרון, מנכ"ל חברת Corbomite Games הישראלית: "אנחנו מצפים להרוויח פי שניים מההשקעה במשחק וכבר עובדים על הפרק השני בסדרה"

שוק המשחקים הישראלי מנסה לתקוע יתד נוסף בתעשיית הגיימינג: בחודש אוגוסט הקרוב תשיק חברת Corbomite Games הישראלית משחק חדש לרשת. זהו הפרק הראשון בסדרת משחקים הנקראת "פיצה מורגנה" ומבוססת על קומיקס של אורי פינק באותו שם. זו הפעם השנייה שפינק עובד עם Corbomite Games, בניהולו של עודד שרון, לאחר שהמשחק הראשון שהוציאה החברה היה מבוסס על הקומיקס "זבנג" הוותיק.

"פיצה מורגנה" הוא משחק הרפתקאות (קווסט), במסגרתו ילדה קטנה עוברת לממד קסום המלא בשדים, מכשפות וערפדים - שכולם שליחים של פיצה. שרון מציין כי זהו לא רק סיפור לילדים והוא פונה לקהל רחב יותר של שחקני הקז'ואל. המשחק באנגלית אך יש כוונה לדבב אותו לעברית.

ז'אנר הקווסטים עושה קאמבק בתקופה האחרונה. על פיתוח המשחק עבדה החברה, שקמה ב-2007, במשך שנה וחצי ולדברי שרון, הושקעו בו עשרות אלפי דולרים שגויסו מג'ף פולבר ("מדובר בהשקעה סטנדרטית שלו") ומאביו של שרון. ב-Corbomite Gamesמתכוונים למכור את המשחק החל מהחודש הבא דרך פורטלים של משחקי קז'ואל באינטרנט (40 שקל בישראל ו-9 דולרים בחו"ל) ובהמשך, אף שוקלים למכור אותו בחנויות וכן לפתח אותו לפלטפורמות נוספות כמו קונסולות וסלולר.

"הרעיון הוא ליצור משחק סדרתי, שכל פעם יוצא פרק נוסף שלו", אומר שרון. "אנחנו מצפים להרוויח פי שניים מההשקעה במשחק וכבר עובדים על הפרק השני בסדרה, שאני מקווה שייקח פחות משנתיים לפתח אותו".

ארה"ב: צניחה חדה במכירות משחקי וידיאו

יוני היה החודש הרביעי ברציפות בו מכירות משחקי הווידיאו ירדו בהשוואה לשנה שעברה, כך על-פי סקר של חברת NPD. הגורמים להדרדרות בהיקף המכירות בתעשיית הגיימינג הם המשבר הכלכלי הפוקד את שוקי העולם וכן המכירות המרשימות מהם נהנתה התעשייה במחצית השנה הראשונה של השנה שעברה.

הסקר החדש מראה שמכירות משחקי הווידיאו ירדו במהלך חודש יוני ב-29%, הרבה יותר מתחזיות האנליסטים. זו הירידה החדה ביותר במכירות משחקי הווידיאו מזה 9 שנים.

לא רק משחקי הווידיאו סבלו מירידה, פחות יחידות נמכרו גם מהקונסולות, שמכירותיהן צנחו ב-38% ביוני. מקונסולת ה-Wii של נינטנדו נמכרו בארה"ב 361,700 יחידות ביוני, בעוד ה-Xbox 360 של מיקרוסופט הייתה שניה בדירוג עם מכירות של 240,600 יחידות. סוני מכרה 164,700 קונסולות פלייסטיישן 3.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009