המשטרה: להעמיד לדין את אולמרט בפרשת המינויים בתמ"ת

כן הומלץ להעמיד לדין את עוזרו הבכיר לשעבר, עובד יחזקאל, ואת מנכ"ל התמ"ת לשעבר, רענן דינור ■ עפ"י החשד, בתקופת אולמרט כשר התמ"ת נעשה שימוש ברשות לעסקים קטנים "ככר פעולה למינויים פוליטיים"

המשטרה ממליצה היום (ב') להעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, גם בפרשת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים והמינויים במשרד התמ"ת, בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים.

כן הומלץ להעמיד לדין את עוזרו הבכיר לשעבר, עובד יחזקאל, ואת מנכ"ל משרד התמ"ת לשעבר, רענן דינור, בגין אותן עבירות.

פרשת משרד התמ"ת (שאיחדה את פרשת המינויים במשרד התמ"ת ואת פרשת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים) מבוססת בחלקה על דו"ח מבקר המדינה, שמצא כי בתקופתו של אולמרט כשר התמ"ת נעשה שימוש ברשות "ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים ובהליך לא תקין", בידי "בכירים בהנהלת משרד התמ"ת, כדי להיטיב עם מקורבים פוליטיים למפלגתו של אולמרט (הליכוד)". אלא שבנוסף לדו"ח המבקר הצטברו בפרקליטות ובמשטרה ראיות נוספות.

באוקטובר 2007 הורה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על פתיחה בחקירה פלילית, שהוטלה על צוות חקירה מיוחד בראשות ראש יאח"ה, תת-ניצב שלומי איילון. הפרשה עוסקת בחשד לביצוע מינויים פוליטיים ומתן הטבות שונות מצד אולמרט, מנכ"ל משרדו ועוזריו, לחברי מרכז ופעילי ליכוד, בעת כהונתו באותה תקופה בתפקידים שונים: שר התמ"ת, שר התקשורת, שר האוצר, הממונה על מינהל מקרקעי ישראל והממונה על רשות השידור.

ההטבות, המינויים, סידורי תפקיד ועבודה, פעילות לקידומם של חברי מרכז ופעילי הליכוד, טיפול בבקשות לקביעות או מניעת פיטורי מקורבים, מתייחסים לשורה ארוכה של גופים ורשויות בהם: שירות התעסוקה, בזק, רשות הדואר, רשות השידור, מנהל מקרקעי ישראל, הרשות לעסקים קטנים, בית הדין לעבודה ויחידת הסמך לעובדים זרים, שעל כולם היה אולמרט מופקד באותה תקופה.

במהלך החקירה נחקרו והעידו כ-400 מעורבים ביחס לכ-260 מינויים או הטבות. היום סיכם צוות החקירה את התיק, ולדעתו נמצאה תשתית ראייתית לכך שאולמרט, עובד יחזקאל ורענן דינור פעלו תוך ניגוד עניינים חמור בפעילותם לקדם מינויים ומתן הטבות לחברי מרכז או מקורבים.

ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ, אימץ את מסקנות הצוות, והתיק הועבר כעת למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה, ותחווה את דעתה בטרם יועבר התיק להכרעת היועץ מזוז.

עד כה קיבל מזוז החלטה להעמיד את אולמרט לדין ב-3 פרשות - טלנסקי (מעטפות הכסף), ראשונטורס ומרכז ההשקעות - זאת בכפוף לשימוע שייערך לו עד סוף אוגוסט.

מוקדם יותר היום סגר מזוז מחוסר ראיות את תיק הבית ברחוב כרמיה, ובעבר סגר פרקליט המדינה את פרשת בנק לאומי מאותו נימוק.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה: "הפרקליטות והמשטרה מנסות לטשטש ולהסוות את העובדה שתיק כרמיה נסגר היום, אחרי סחבת ועינוי דין שנמשכו 3 שנים, ולכן מוציאות במכוון באותו יום גם הודעה על המלצה בחקירה אחרת.

"לציבור כבר נמאס מהתנהלות זו של הפרקליטות והמשטרה, שעוסקות ביצירת ספינים תקשורתיים תוך התחשבנות קטנונית ובלתי ראויה. צר לנו שקרקס שכזה מנוהל על-ידי מערכת אכיפת החוק".