HSBC: הגדלת תקציב הביטחון בהודו - בשורה טובה לאלביט מערכות

חוזרים על המלצת "משקל יתר" ומעלים מחיר היעד ב-8% ל-81 דולר - פרמיה של 26% למחירה בשוק ■ "הודו תשאף לחזק את המערכות הצבאיות שלה, ולבצע בהן תהליך מודרניזציה - וכאן נכנסת אלביט מערכות"

כלכלני הבנק הבריטי HSBC פירסמו היום (ג') סקירה מעודכנת על אלביט מערכות , בהקשר של פעילות החברה בהודו. בבנק מציינים כי הודו מרחיבה את תקציב הביטחון שלה לשנים 2009-2010 ב-24% ל-29.4 מיליארד דולר, לאחר מתקפות הטרור שספגה המדינה בסוף 2008.

כלכלני HSBC מעריכים כי הודו תשאף לחזק את המערכות הצבאיות שלה, ולבצע בהן תהליך מודרניזציה - וכאן נכנסת אלביט מערכות.

בבנק מציינים כי הודו מעוניינת לרכוש 126 מטוסי קרב מדגם MMRCA בהשקעה של 10.2 מיליארד דולר, ומבחני השטח למערכות האלקטרוניות בהם צפויים להתחיל בסוף השנה. הכלכלנים מעריכים כי אלביט נמצאת בפוזיציה טובה לקחת חלק בפרויקט היוקרתי הזה.

הכלכלנים חוזרים על המלצת "משקל יתר" למניית אלביט מערכות, ומעלים את מחיר היעד ב-8% ל-81 דולר - פרמיה של 26% למחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט.

"אנו רואים בהגדלת תקציב הביטחון של הודו כזרז לאפסייד במניית החברה בשני אופנים" אומרים ב-HSBC. "ראשית, פרויקטים גדולים ויוקרתיים בהם אלביט תוכל לקחת חלק מהצד של ספק המערכות האלקטרוניות. שנית, החברה תשאף להגדיל את פעילותה בהודו ולהציע את שירותיה ומוצריה בחוזים חדשים". מסכמים הכלכלנים.

בתוך כך נזכיר, אלביט מערכות הודיעה אתמול על רכישת נכסיה של בי.וי.אר מערכות תמורת 34 מיליון דולר. בי.וי.אר הינה מובילה עולמית בתחום הפיתוח והייצור של סימולטורים ומערכות לאימון, תיחקור והדרכה לחילות האוויר, הים והיבשה. הסכום שישולם בעת חתימת העסקה יופחת ב-1.5 מיליון דולר, שיופקדו בנאמנות למשך 120 יום, תקופה בה תוכל אלביט מערכות לבצע בדיקות סופיות על מצב הפרוייקטים הנרכשים.

נציין, כי במאמר שהתפרסם אתמול, השבועון "דיפנס ניוז" מציב את אלביט מערכות במקום ה-32 מתוך 100 התעשיות הבטחוניות בעולם. מדובר בעלייה של ארבעה מקומות לעומת השנה הקודמת. אלביט מובילה את כל התעשיות הבטחוניות הישראליות האחרות בדירוג.

[להמלצות אנליסטים]