הפרקליטות מתנגדת לבקשת בניזרי לקיים דיון נוסף בעניינו

כך דווח בגלי צה"ל ■ בניזרי הורשע בקבלת שוחד מהקבלן משה סלע ונדון ל-18 חודשי מאסר - אך העליון החמיר את גזר דינו ל-4 שנות מאסר ■ הפרקליטות: "לא נפסקה כאן כל הלכה תקדימית, בוודאי לא כזו שדורשת דיון נוסף"

פרקליטות המדינה מתנגדת לבקשת השר לשעבר שלמה בניזרי לקיים בבית המשפט העליון דיון נוסף על גזר הדין שהוטל עליו בעקבות ערעור הפרקליטות - 4 שנות מאסר בפועל באשמת מירמה והפרת אמונים. כך דווח בגלי צה"ל.

סגן פרקליט המדינה, עו"ד מיכאל קרשן, כתב בהודעתו לבית המשפט כי בפסק הדין שניתן לבניזרי לא נפסקה כל הלכה תקדימית, ובוודאי שלא כזו שדורשת עריכת דיון משפטי נוסף בפני הרכב מורחב של שופטים.

כזכור, פרקליטיו של בניזרי ביקשו מהעליון לקיים דיון נוסף בנימוק שההחלטה להחמיר את עונשו "אינה מידתית". נזכיר כי בניזרי הורשע בקבלת שוחד מהקבלן משה סלע.

לדברי עו"ד אבי חימי, המייצג את בניזירי, השופטים לא נתנו משקל לנסיבות הנאשם וקבעו עונש לא מידתי של 4 שנות מאסר: "ישנן הנחות בשיטת המשפט הישראלי שבמקרה של בניזרי נדחקו הצידה במהלך פסק הדין בבית המשפט העליון, כאשר מדובר בקביעת תג מחיר חדש - דבר של נקבל בשיטת המשפט הישראלי".

על-פי חוק יסוד השפיטה, נאשם רשאי להגיש בקשה להליך של דיון נוסף בהרכב מורחב של 5 שופטים ומעלה. בית המשפט העליון צריך לאשר את הבקשה, אולם הוא עושה זאת במקרים בודדים בהם ישנה חריגה מהנורמות המקובלות.