עורך דינו לשעבר של חיים סבן טוען כי נגזלו ממנו 36 מיליון דולר

כך מדווח "ניו-יורק טיימס" ■ עו"ד מתיו קריין טוען כי סבן ניסה למשוך ממנו בחזרה סך של 36 מיליון דולר ששילם לו עבור שכר-טרחה ותיווך בעסקת מקלט מס ■ קריין נמצא כיום במאסר פדרלי בגין מירמה ומעילה בכספים

נגד טיייקון המדיה ומבעלי חברת בזק, חיים סבן, הוגשה אתמול (ג') תביעה משפטית בלוס-אנג'לס על-ידי עורך דינו לשעבר של סבן, הטוענת כי סבן ניסה למשוך בחזרה סך של 36 מיליון דולר, ששולמו לעורך הדין בעבור שכר-טרחה ותיווך בעסקת מקלט מס, שלימים התבררה כלא חוקית.

העיתון "ניו-יורק טיימס" מדווח כי התביעה הוגשה בבית המשפט בלוס אנג'לס על-ידי עו"ד מתיו קריין, בעבר עורך דין מוביל בהוליווד, שנמצא כיום במאסר בכלא פדרלי בגין עבירות של מירמה ומעילה בכספים.

התביעה כוללת סדרה של סעיפים שפרטיהם המלאים לא הוצגו על-ידי העיתון, המאשימים את סבן בין היתר בסחר לא חוקי, דרישה להטבות בתמורה לתרומות פוליטיות וסעיפים של מירמה והעלמות מס.

מטעמו של סבן נמסר בתגובה כי "קריין מוחזק מזה יותר משנה בבית-המעצר העירוני באשמת גניבת זהות. לאחרונה הוא הואשם על-ידי התובע האמריקני בסיאטל בקשירת קשר ומירמה כנגד סבן, בגין הלבנת דמי שוחד שקיבל בקשר לקידום ותיווך ההשקעה של סבן במקלט מס בלתי חוקי. הממשלה קבעה כי סבן היה קורבן למזימה זו, וכי הוא שילם לרשויות מס ההכנסה את כל חובות המס שלו.

"סבן הגיש תביעה נגד קריין בעניין התרמית והפרת חובת הנאמנות כלפיו, ניתן לו צו מניעה ראשוני בתביעה נגד קריין, והכספים הבלתי חוקיים הוקפאו באוסטריה. ההצהרות חסרות-השחר של קריין בתביעה זו משקפות ניסיון ברור להסית מזכותו של סבן להשיב אליו את הכסף שנגנב ממנו על-ידי קריין".