עשור למסנג'ר: 330 מיליון משתמשים - מהם 1.6 מיליון בישראל

עפ"י נתוני קומסקור, המסנג'ר של מיקרוסופט הוא תוכנת המסרים המידיים הנפוצה בעולם, בפער של 150% מהמתחרות שלה - יאהו מסנג'ר ו-ICQ ■ לרגל חגיגות העשור משיקה מיקרוסופט ישראל שירות מבזקים במסנג'ר

ב-1998, כשענקית האינטרנט דאז AOL רכשה את מיראביליס הישראלית (שפיתחה את ה-ICQ) תמורת כ-407 מיליון דולר, היכולת לצ'טט עם אנשים אחרים און-ליין נחשבה למהפכה של ממש. עשור אחרי, תוכנות מסרים מיידיים הם אחד הכלים הבולטים בתקשורת בין גולשים באינטרנט, ולמשתמשים נותר רק לבחור את השירות שהם מעדיפים.

היום (ד') מציינת מיקרוסופט העולמית עשור להשקתה של תוכנת המסרים המיידיים - המסנג'ר. תוכנת המסנג'ר הושקה לפני 10 שנים ב-4 שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית ויפנית, וכחודשיים לאחר ההשקה, 2.4 מיליון משתמשים שלחו הודעות באמצעותה. כיום נמצא המסנג'ר בשימוש ב-48 שפות, כולל בעברית.

נתונים שחושפת מיקרוסופט מראים כי הגיל הממוצע של משתמש המסנג'ר בעולם הוא 26.5 שנים, ואורכה של שיחה ממוצעת נמשך כ-5 דקות. מספר המשתמשים הפעילים עומד על 330 מיליון איש, הפזורים ב-76 מדינות. בישראל, לדוגמה, מספר המשתמשים הפעילים במסנג'ר מסתכם ב-1.6 מיליון איש.

לדברי מיקרוסופט, 60% מהמשתמשים בתוכנות מסרים מידיים בעולם מבצעים זאת באמצעות המסנג'ר, והם מעבירים מדי יום 9.4 מיליארד מסרים באמצעות התוכנה. על-פי נתוני חברת קומסקור, המסנג'ר הוא תוכנת המסרים המידיים הנפוצה ביותר בעולם, בפער של 150% מהמתחרות שלה - יאהו מסנג'ר ו-ICQ.

לרגל האירוע השיקה מיקרוסופט ישראל שירות מבזקים במסנג'ר, שמאפשר למשתמשים לקבל עדכונים בנושאי חדשות, כלכלה, בידור וספורט ישירות למסנג'ר. זאת לצד פיצ'רים חדשים ששולבו בגירסה האחרונה של המוצר, שמאפשרים לחבר אותו לעולם הרשתות החברתיות ועולם הווידיאו (מסנג'ר TV).

ליאור צורף, סמנכ"ל שיווק בחטיבת האונליין של מיקרוסופט ישראל, אמר כי "מסנג'ר הוא כלי התקשורת הפופולרי ביותר בישראל. בקרב צעירים, והוא הפך להיות אמצעי התקשורת העיקרי - לעיתים אף יותר מהטלוויזיה ומהסלולרי. בקרב מבוגרים הוא הפך לאמצעי המועדף לתקשורת מהירה, במטרה לחסוך זמן בשיחות טלפון או בדואר אלקטרוני.

"לאחרונה חתמנו על הסכמי שיתוף-פעולה עם פייסבוק, טוויטר ועוד 25 רשתות חברתיות מהארץ ומהעולם. העדכונים מאותן רשתות מופיעים גם במסנג'ר, ובכך הפך מסנג'ר לשער הכניסה גם לעולם הרשתות החברתיות".