פרשת הורדת המוצרים בשופרסל: שימוע לאפי רוזנהויז בסוף החודש

לפני כחודשיים הודיעה רשות ההגבלים כי החליטה להגיש כתב אישום נגד רוזנהויז בכפוף לשימוע ■ ל"גלובס" נודע כי מי שמייצג את רוזנהויז בשימוע הוא עו"ד צבי אגמון, שייצג בזמנו את שופרסל בבקשה למיזוג עם ניו-פארם

רשות ההגבלים העסקיים תערוך בסוף החודש שימוע למנכ"ל שופרסל , אפי רוזנהויז, בפרשת הורדת המוצרים מהמדפים.

לפני כחודשיים הודיעה רשות ההגבלים כי החליטה להגיש כתב אישום נגד רוזנהויז בכפוף לשימוע. "גלובס" דיווח לראשונה על כוונת הרשות להגיש כתב אישום נגד רוזנהויז.

כפי שנחשף ב"גלובס", בדצמבר האחרון החליטה שופרסל להסיר מהמדפים מותגים של קוקה-קולה ישראל, ויסוצקי ואסם, כצעד של לחץ במסגרת מלחמתה ברשת המתחרה, רבוע כחול . הצעד שבו נקטה שופרסל בא בעקבות מכירת מותגים של אותן חברות במחירי רצפה ברבוע כחול.

שופרסל הורידה מהמדפים את המוצרים נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרליים 1.5 ליטר של נביעות. כמו כן, הסירה שופרסל מהמדפים באופן חלקי גם את המותג שוקולד השחר.

בעקבות הפרסומים, החלה רשות ההגבלים לנהל חקירה בנושא, ובין היתר חקרה בכירים בשופרסל, ובראשם רוזנהויז, וכן ספקים ברשות, שעליהם הופעל לחץ.

ברשות חושדים כי שופרסל הפרה לכאורה את תנאי המיזוג עם רשת קלאבמרקט וכי ביקשה למנוע תחרות בשוק באמצעות הפעלת לחץ על הספקים.

ל"גלובס" נודע כי מי שמייצג את רוזנהויז בשימוע הוא עו"ד צבי אגמון. אגמון ייצג בזמנו את שופרסל בבקשה למיזוג עם ניו-פארם. כתוצאה מהמגבלות שהטילה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, החליטו החברות לוותר על המיזוג ביניהן.