חברות ישראליות שוקדות על פיתוחים שסייף סקיי התיימרה להציע עם המדבקה

האפליקציות שזכו לתשומת הלב הגדולה ביותר היו בתחום אבחון מוקדם של התקפי לב על בסיס מדידת סוכר לא פולשנית, אבחון התקפי לב כחצי שעה לפני התרחשותם וכן מדידת פרמטרים גופניים אחרים

למדבקה של סייף-סקיי היו אמורות להיות מספר אפליקציות, כאשר אלו שזכו לתשומת הלב הגדולה ביותר היו בתחום אבחון מוקדם של התקפי לב על בסיס מדידת סוכר לא פולשנית, אבחון התקפי לב כחצי שעה לפני התרחשותם וכן מדידת פרמטרים גופניים אחרים.

מספר חברות ישראליות (ואחרות) שוקדות על מוצרים שאמורים לבצע חלק מן היישומים הללו. החברות הללו יכולות לכעוס על פרשת המדבקה שהטילה צל על פעילותן - או לשמוח שהמוצרים שלהן סומנו כמוצרי חלום.

בתחום מדידת הסוכר הלא פולשנית, פעלו שתי חברות מובילות - Orsense ו-Glucon. שתיהן נאבקו באתגר הטכנולוגי ובסופו של דבר החליטו להתמקד במוצרים אחרים - Orsense במדידה לא פולשנית של המוגלובין ורמות חמצן בדם, Glucon במדידה רציפה של סוכר באופן פולשני בבתי-חולים.

בתחום האבחון הקרדיולוגי ישנן מספר חברות שמנסות לתרום לאבחון מוקדם יותר של מחלות לב. חברת Itamar Medical הנסחרת בתל-אביב, פיתחה מוצר שמאבחן את תפקוד כלי הדם כדי להתריע על נזק שנגרם לשכבות הפנימיות של כלי הדם - מצב המקדים מחלת לב.

גם חברת Lavi Cardiatec מאבחנת את מצב הדופן הפנימית של כלי הדם, אך בטכנולוגיה אחרת. החברות הללו מתריעות כי אתם בסיכון להתקף לב, אך לא מנבאות את ההתקף עצמו.

BSP, הנסחרת בתל-אביב, מתריעה גם היא על סיכון למחלת לב עתידית, על-ידי ניתוח פלט ה-EKG, לדבריה באופן מדוייק יותר מן הקיים היום.

מספר חברות מנסות לנבא התקפים בתחום הקרדיולוגי, אך לא התקפי לב אלא התקפי אי ספיקת לב (כשל של הלב להניע את הדם). חברתCardio Acoustics מנתחת פעימות הלב יחד עם קולות הנשימה כדי לגבש אבחנה של אי ספיקת לב. בעוד NIMedical ו-Cheetah Medical מנתחות את השפעת הלב על אותות חשמליים.

חברת ארלי סנס פיתחה מוצר אשר נמצא מתחת למזרון של חולה מאושפז, ויודע להתריע על שינוי בסימנים הקריטיים של המטופל, בעיקר קצב לב ונשימה. מערכת כזו יכולה לאבחן גם התקף לב בעת התרחשותו. כרגע המערכת מיועדת לבתי-חולים.

מספר חברות ישראליות מתמחות בשידור סימנים הנאספים מן הגוף באופן קבוע לרופא או למערכת בקרה. Card Guard הנסחרת בשווייץ, מודדת סימנים כמו קצב לב, רמות סוכר בדם (באופן פולשני) ו-EKG, וייחודה הוא במזעור המוצרים וביכולת שלהם לתקשר עם מכשירים נוספים.

גם החברות שח"ל ונטלי, שעיקר פעילותם היא הפעלת מוקדי החירום, עוסקות בפיתוח ושיווק מכשירים משלהם. המוצרים הללו הם היום בגודל של טלפון נייד עד לפטופ קטן, גדולים משמעותית מן המדבקה שהציגו קליין ובוחניק.

השוק בוער ותוסס והתחרות רבה. כל אחת מן החברות הללו מתמקדת ברכיב קטן ממנו. לכולן פוטנציאל לצמוח ולהצליח, אך סביר להניח שאף אחת מהן לא תימכר במיליארד דולר. היום כבר אין עסקאות כאלה בשוק.