גינאה תומכת בבני שטיינמץ'; נוזפת בענקית הכרייה ריו טינטו

ממששלת גיניאה דורשת מריו טינטו לחזור בה מהתביעה להחזרת זיכיון הכרייה באתר סימנדו המוערך ב-6 מיליארד דולר, לרשותה, כשהיא טוענת שהמהלך פוגע ביציבות של המדינה המערב אפריקנית

ממשלת גינאה פנתה להנהלת ריו טינטו בדרישה שתיסוג מהתביעה להחזרת זיכיון הכרייה באתר סימנדו המוערך ב-6 מיליארד דולר, לרשותה, כשהיא טוענת שהמהלך פוגע ביציבות של המדינה המערב אפריקנית. כך דיווח עיתון "טיימס" הבריטי.

גינאה העניקה בשנה שעברה חלק מהזיכיון לאתר כריית עפרת הברזל סימנדו לחברת BSGR שבשליטת המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ', המתמחה בכריית יהלומים, ושלא עסק בעבר בכריית עפרת ברזל, המשמשת לייצור פלדה.

במכתב שנשלח להנהלת ענקית הכרייה הבריטית - אוסטרלית, ב-26 ליוני, על ידי שר האנרגיה ואוצרות הטבע של גינאה, מחמוד תי'אם, נכתב כי "צר לנו לראות שריו טינטו מתעלמת מההחלטה הריבונית של ממשלת גינאה".

במכתב נטען גם כי ריו טינטו ניהלה תעמולה נגד ממשלת גינאה. "המהלכים של ריו טינטו מתקרבים באופן מסוכן למצב של ערעור היציבות החברתית-כלכלית במדינה".

נציין כי ריו טינטו השקיעה 450 מיליון דולר בחיפוש ואיתור מצבורי עפרת ברזל באתר סימנדו, שעל פי הערכות שונות עשוי להכיל את מצבור עפרת הברזל הגדול ביותר בעולם.