רוצים למחוק מותג? תשאלו קודם את הצרכנים

ג'נרל מוטורוס שוקלת למחוק את המותג פונטיאק, אבל בסקר מיוחד טענו הצרכנים כי הם דווקא היו רוצים שישרוד

ג'נרל מוטורס מבקשת למכור 3 מותגים ולחסל מותג נוסף - פונטיאק. אך כשהחברה ערכה סקר בקרב צרכנים שבו נשאלו על המותג שבהמשך קיומו הם מעוניינים, ענו רבים את התשובה המפתיעה - פונטיאק.

בסקר חדש בקנה-מידה עולמי שערכה קהילת הרכב המקוונת קאר-גורוס (CarGurus), נשאלו הצרכנים איזה מבין 4 המותגים הם היו רוצים שישרוד. קרוב ל-1,700 צרכנים השתתפו בסקר, ו-44% מהם נקבו בשמו של מותג פונטיאק. 27% בחרו בהאמר, 20% בסאאב, ו-9% בלבד בסטורן.

לנגלי סטיינהרט, מנכ"ל קאר-גורוס, ציין את "המורשת פורצת הדרך" של פונטיאק, כולל מודל GTO מ-1964, שהצית את שיגעון המכונית השרירית - כסיבה לחיבתם הבולטת של הצרכנים למותג.

"המודל הנוכחי של פונטיאק, G6, ניצב במקום ה-20 ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב", אמר סטיינהרט. "לכן אני לא מופתע לראות שהצרכנים מצביעים בעד הצלת המותג ההיסטורי הזה".

אין פירושו של דבר שחלק מהממצאים לא הפתיעו את סטיינהרט, כגון הפופולריות של האמר זולל הבנזין. "מה שהפתיע אותי היה הפופולריות היחסית של מותג האמר בהשוואה לסאאב וסטורן", אמר סטיינהרט.

סטורן Vue ניצב במקום ה-50 ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב, והמודל הנמכר ביותר של האמר, H3, נמצא במקום ה-153.

"הייתי מצפה שסטורן יהיה המותג השני שאותו ירצו הצרכנים לראות שורד את ארגונה מחדש של ג'נרל מוטורס", אמר סטיינהרט.