רבנים עצורים בחשד למעורבות בשחיתות והלבנת הון בניו-ג'רזי

כ-30 איש, בהם גם ראשי ערים ומנהיגי דת, נעצרו היום ע"י סוכנים פדרליים ברחבי מדינת ניו-ג'רזי על רקע חשדות לשחיתות ■ בחקירה הפדרלית נבחנים חשדות לשחיתות ציבורית והלבנת הון בינלאומי בהיקפים גדולים

כ-30 איש, בהם גם ראשי ערים ומנהיגי דת, נעצרו היום (ה') על-ידי סוכנים פדרליים ברחבי מדינת ניו-ג'רזי בארה"ב על רקע חשדות לשחיתות. בחקירה הפדרלית נבחנות האפשרויות לשחיתות ציבורית והלבנת הון בינלאומי בהיקפים גדולים.

החשדות כוללים גם מעורבות בשינוע של חלקי גופות, כך על-פי מקורבים לפרשה. אחד מהעצורים הוא ככל הנראה מתווך של עסקאות בהן מעורבים איברים.

בין העצורים המקושרים לחשדות להלבנת כספים מצויים מספר רבנים מניו-יורק ומניו-ג'רזי, כך על-פי הודעת התובע הפדרלי.

העצורים צפויים להיות מובאים להארכת מעצר בבית המשפט בשעות אחר הצהריים. כמו כן צפויה מסיבת עיתונאים על הפרשה החדשה המסעירה את ארה"ב.

משרד התובע הכללי של ארה"ב הודיע כי החקירה, שנמשכת כבר מספר שנים, התמקדה בתחילה ברשת הלבנת כספים שפעלה בעיר דיל שבניו-ג'רזי, בברוקלין, בשוויץ ובישראל, והלבינה עשרות מיליוני דולרים באמצעות ארגוני צדקה הנשלטים על-ידי רבנים בניו-יורק ובניו-ג'רזי. הרבנים שנעצרו משתייכים לקהילה של יוצאי סוריה, יהודים בדיל ואלברון בניו-ג'רזי ובברוקלין שבניו-יורק השכנה. הקהילה נחשבת לתורמת גדולה של תנועת ש"ס.

בין העצורים ראש עיריית הובוקן שבניו-ג'רזי, פיטר קמרנו בן ה-32, שנכנס לתפקיד לאחרונה; דניס אלוול, ראש העיר סיקאוקס; סגנית ראש העיר ג'רזי סיטי, לאונה בלדיני; וראש מועצת העיר, מריאנו וגה.

המפתח לחקירת פרשת השחיתות מצוי בידיו של יזם נדל"ן יהודי אורתודוקסי, כך על-פי מקורב לפרשה. סלומון דואק נעצר כבר בשנת 2006 בגין הונאה בנקאית ונאלץ לחפש הגנה מפני נושיו לעצמו ולחברות שהיו ברשותו, אשר כללו כ-300 בתי מגורים ונכסים מסחריים. דואק בן ה-36, ראש ישיבה ופילנתרופ מהעיירה אושן, הורשע בהונאה של בנק PNC בסך 25 מיליון דולר. במסגרת פשיטה של החוקרים הפדרליים נתפסו מסמכים שהיו בישיבה ובבית-כנסת בניו-ג'רזי.

במסגרת החקירה הפדרלית השתמשו בדואק על מנת שישחד מספר נושאי משרות בניו-ג'רזי. מספר יזמי נדל"ן נוספים חשודים במעורבות בפרשה, כאשר גם הם רצו לשחד בכירים בשירות הציבורי ומוגדרים כעדים משתפי פעולה.